Det där är väl ett tretextak och då går det spikregel vid varje skarv, dom skivorna sitter med dold spikning.
 
Z Zlade skrev:
Känns onödigt att byta ut hela takbeklädnaden för det där. Gör som D.anne föreslår och införskaffa en regelsökare och sätta en eller två skruvar på lämpligt ställe som håller upp plattorna.
Ja, finns det något att sätta skruvar i så är det ju det bästa - jag är lite orolig för att det inte gör det eftersom det känns helt mjukt bakom när man trycker på plattorna. Och eftersom de släpper mer för varje gång man försöker så är jag livrädd att allt bara rasar ner om man gör det igen.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det där är väl ett tretextak och då går det spikregel vid varje skarv, dom skivorna sitter med dold spikning.
Vet inte vad tretextak är, men det är helt klart så att man inte ser några spikar eller skruvar, så är de dolda med sånt tak stämmer det nog. Men innebär det att det FINNS något att spika i vid varje skarv då menar du? Och att det bara har släppt på något sätt? Det gör mig inget om det blir lite fult med skruvar i taket, så länge vi inte riskerar att få hela innertaket i sängen när vi ligger och sover.
 
Det ser svart ut bakom stjärnorna, är det spikskallar?
 
A Andy78 skrev:
Det ser svart ut bakom stjärnorna, är det spikskallar?
Nej, det är bara grå häftmassa som jag satte upp stjärnorna med - den vita tog slut :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.