Har vid två tillfällen dom senaste månaderna funderat på att antingen handla via nätet eller kolla tillgängligheterna i närmaste butik hos mekonomen.

Det jag kollade på var torkarblad resp våtslippapper.

Söker jag på dessa varugrupper så får jag upp en listning på en massa alternativ... problemet är att det inte står vilken storlek det är på torkarbladen resp kornstorleken på slippappret...
Lite svårt att handla då..

Det står att man kan kontakta mekonomendirekt vid frågor, det gjorde jag och fick tillsvar en telefonnummer länk till deras fysiska butiker:banghead:

Är det bara jag som tycker att konceptet verkar minst sagt underutvecklat??
 
Helt värdelöst! Jag kanske är känslig men jag har irriterat mig på hemsidan till den grad att jag slutat handla hos dom:p
 
Gällande torkarblad så slår man in sitt reg-nr först kommer bara rekommenderade modeller upp..
 
det är ju det som driver mig till vansinne att behöva skriva in regnummret. jag vet vilket märke kodell och årsmodell jag har på bil eländet men jag har noll koll på vilket regnummer jag har.
plus att det är ju helt omöjligt att innan man köper en bil kunna få nån koll på vad reservdelar kan kosta till den.
finns ju en anledning till att det enda gångerna jag handlat där så har jag gått in i butiken och frågat efter det jag vill ha annars så kollar jag priserna hos deras konkurenter de få som finns kvar och handlar där istället
 
  • Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
kysan skrev:
Gällande torkarblad så slår man in sitt reg-nr först kommer bara rekommenderade modeller upp..
...om man nu kunde lita på databasen, min erfarenhet är att den både anger fel produkter eller att det saknas produkter.
 
Hej!

Jag tycker att även lakkapää har lite att jobba på gällande sin hemsida, kolla gärna in den!

//Ola!
 
http://wipers.se/

Här kan du välja hur du vill söka om det är torkarblad du vill ha, handlar själv av dom till mina bilar och tycker kvalitet/priser/leveranser är ok.
Mekonomen har jag slutat handla reservdelar av för flera år sedan, ofta dyrare än att gå till originalhandlaren och köpa delar.
 
ikeo skrev:
det är ju det som driver mig till vansinne att behöva skriva in regnummret. jag vet vilket märke kodell och årsmodell jag har på bil eländet men jag har noll koll på vilket regnummer jag har.
plus att det är ju helt omöjligt att innan man köper en bil kunna få nån koll på vad reservdelar kan kosta till den.
finns ju en anledning till att det enda gångerna jag handlat där så har jag gått in i butiken och frågat efter det jag vill ha annars så kollar jag priserna hos deras konkurenter de få som finns kvar och handlar där istället
Under rutan där du uppmanas mata in reg numret finns en knapp "Saknas reg. nr? Hitta din bilModell". Klicka på den så kommer en lista med bilmärken upp. Från Alfa Romeo till Volvo. Maserati till exempel saknas. Men om ditt märke finns i listan, så klicka på det. Då dyker det upp en lista på modeller (av det märket). Från Aerostar till Windstar om man har valt Ford till exempel. När du hittat och valt din modell, uppmanas du välja typ. Här tror jag det handlar om vilken motor bilen har. Välj typ och bekräfta. Leta upp delen du vill veta pris på.
 
jojjeblom skrev:
[länk]

Här kan du välja hur du vill söka om det är torkarblad du vill ha, handlar själv av dom till mina bilar och tycker kvalitet/priser/leveranser är ok.
Mekonomen har jag slutat handla reservdelar av för flera år sedan, ofta dyrare än att gå till originalhandlaren och köpa delar.
Torkarblad köper man i nätbutik i uk.
 
Mekonomens butiker är inte bättre. Vet man vilka torkarblad man vill ha, men konstaterar att de är slut ute i butiken så är det inte bara att fråga efter dem... nej nan måste uppge regnummer och gå igenom listan med passande blad ett och ett för att slutligen få veta att e var restnoterade och att man kan lägga en beställning i butiken :)
Nötter. Tänk om det är nån annan som bett mig köpa bladen ska jag ringa och fråga efter regnumret???
 
Biltema är bra! Bra torkarblad och lätt lista för att leta upp rätt bil!
Bra kvalitet med på dom "vanliga" bladen!
 
Stefan Bengtsson verkar inte riktigt vettigt tänkt att man ska behöva leta reda på en funktion som är svår att hitta och som dessutom är helt omöjlig att använda.
Fast med tanke på mekonomen tydligen byggt om sin sida sen sist så kanske jag ska vara lite snäll i min kritik men jag komemr nog fortsatt bojkotta dom vilket som gillar inte butikerna nåt vidare sen får man ju hoppas att dom sparkat alla som var inblandade i den tidigare flash baserade katastrofen.
Känns tyvärr som att de flesta omdesignade websidor har en massa fluff och tyvärr är helt värdelösa se tex clas olsson efter att dom gjorde om den om man har tur kan man hitta det man letar efter själv tycker jag det går fortare att helt enkelt strunta i det och åka till Jula
 
MathiasS skrev:
Torkarblad köper man i nätbutik i uk.
Länk? :)
 
ikeo skrev:
det är ju det som driver mig till vansinne att behöva skriva in regnummret. jag vet vilket märke kodell och årsmodell jag har på bil eländet men jag har noll koll på vilket regnummer jag har.
plus att det är ju helt omöjligt att innan man köper en bil kunna få nån koll på vad reservdelar kan kosta till den.
finns ju en anledning till att det enda gångerna jag handlat där så har jag gått in i butiken och frågat efter det jag vill ha annars så kollar jag priserna hos deras konkurenter de få som finns kvar och handlar där istället
Känns bra att inte vara själv om detta....
Jag blir galen av att dom som jobbar på Mekonomen/Autoexperten/Biltema osv bara kan hjälpa till om man har reg nr....jag som har flera Hot Rod bilar som är byggda av delar från allt möjligt och även en båt och en traktor med bilmotorer i vill ofta veta tex mått/tryck/storlek osv på vissa saker.....
Ibland får dom reg nr från bilen men får då inte upp någon info och då kan dom ändå inte hjälpa mig....
 
Mitt förtroende för Mekonomen är inte jättestort, hade varit inne och handlat lite småprylar till bilen där, svängde in om Jula på vägen (ett par hundra meter bort) och skulle ha lite annat. Påväg ut från Jula möter jag killen från Mekonomen iklädd Julauniformen för nästa pass.

Jag hurrar inte heller för nya sidan, förra var inte bra, men bättre än denna, nu kan jag inte hitta dragkrokssatsen till min bil, men jag kan hitta en massa skräp inom kategorin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.