T
usch, slopa alla religioner istället, ställer bara till med en massa fördärv.

Skrivet från min dammsugare.
 
Undrar vilka religiösa ledigheter man är berättigad i denna religion?
 
Så väldigt först var väl inte denna "religion", och det är inte bara i Sverige det kommer nya religioner. I USA är Church of the Flying Spaghetti Monster registrerad som en godkänd religion och deras skapelsberättelse (att universum skapades av ett osynligt monster som liknar en portion spagetti med köttbullar) får läras ut i skolorna parallellt med den vetenskapliga och kreationismen.
 
gadu^ skrev:
Undrar vilka religiösa ledigheter man är berättigad i denna religion?
Samtliga. Man kopierar helt enkelt från alla andra religioner! ;)
 
Är det inte fel att kalla det för religion? Jag hade för mig att grunden till en religion handlade om en tro på någon eller flera gudar eller andra övernarturliga fenomen.
Nejdå, det finns religioner som är mer åt filosofihållet, tex Zen.
 
andersmc skrev:
Så väldigt först var väl inte denna "religion", och det är inte bara i Sverige det kommer nya religioner. I USA är Church of the Flying Spaghetti Monster registrerad som en godkänd religion och deras skapelsberättelse (att universum skapades av ett osynligt monster som liknar en portion spagetti med köttbullar) får läras ut i skolorna parallellt med den vetenskapliga och kreationismen.
Jag har sett ljuset och just blivit omvänd till en djupt troende Pastafarianist. 😍
 
b8q skrev:
Samtliga. Man kopierar helt enkelt från alla andra religioner! ;)
Jag konverterar nu!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.