Needas Needas skrev:
Ta en titt på Amp 91!
[länk]

Krävs iof massor av försiktighet och ordentlig skyddsutrustning.
du tycker inte att det är konstigt att en saneringsfirma tycker att man ska utrota varenda prick?............Att de tycker det beror ju definitivt inte på att det är farligt att lämna svartprickigt trä, långt därifrån. Den som påstår det vet inte vad de talar om.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
du tycker inte att det är konstigt att en saneringsfirma tycker att man ska utrota varenda prick?............Att de tycker det beror ju definitivt inte på att det är farligt att lämna svartprickigt trä, långt därifrån. Den som påstår det vet inte vad de talar om.
Jag syftar till produkten och inte företaget!
När jag sanerar så vill jag ha bort så mycket missfärgning som möjligt för att lättare ha koll på om problemen kommer åter.
Personligen så är jag av åsikten att "lite skit har ingen dött av" :D
 
Needas Needas skrev:
Jag syftar till produkten och inte företaget!
När jag sanerar så vill jag ha bort så mycket missfärgning som möjligt för att lättare ha koll på om problemen kommer åter.
Personligen så är jag av åsikten att "lite skit har ingen dött av" :D
ja fast återigen. När dylikt mögel dött så är det svarta på trät bara en missfärgning. Ingenting som påverkar någonting i ett senare skede alltså. Det är liksom säljpropaganda att dylikt svart måste tvättas bort............Det ser möjligen trevligare ut men det är det enda.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
A
S Stefan1972 skrev:
ja fast återigen. När dylikt mögel dött så är det svarta på trät bara en missfärgning. Ingenting som påverkar någonting i ett senare skede alltså. Det är liksom säljpropaganda att dylikt svart måste tvättas bort............Det ser möjligen trevligare ut men det är det enda.
Stefan, ursäkta men du läste ju inte.
Poängen med att få bort det gamla möglet är för att lättare se om det kommer NYTT mögel.

Om nu det döda byggs in spelar det ju ingen roll för igen ser om det kommer nytt (tills man river igen).
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
Fliker bara in att Boracol verkar vara överlägset i att motverka mögel. Det tränger in i träet och hindrar fukt som orsakar mögel. Kan vara värt att läsa lite om detta med! Finns olika koncentrationer av detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.