Jag är inte direkt sakkunnig men det finns ju risk för att man får lite kondens bakom kylskåp, det där utrymmet ser inte ut att vara ventilerat så jag tror att det mycket väl hända grejer då kylen bygger upp värme. Massa fint spåndamm från montaget och varmt och fuktigt är ingen bra kombo. Rätta mig om jag har fel.
 
T TechnoKnut skrev:
Jag är inte direkt sakkunnig men det finns ju risk för att man får lite kondens bakom kylskåp, det där utrymmet ser inte ut att vara ventilerat så jag tror att det mycket väl hända grejer då kylen bygger upp värme. Massa fint spåndamm från montaget och varmt och fuktigt är ingen bra kombo. Rätta mig om jag har fel.
Så du tror att det är svartmögel. Har kontaktat hyresvärden o han sa att han ska fixa nån som kommer i veckan, får väll hålla tummarna för de…
 
Z Zemecke2 skrev:
Som jag skrev så har jag städat och försökt få bort allt. Ja, det har absolut betydelse, har du nån aning hur farligt svartmögel är?
Fast det är inte på långa vägar lika farligt som du verkar tro............
 
  • Gilla
Tommy Kokkarinen och 4 till
  • Laddar…
Notera också att det mesta som kallas för svartmögel inte är en svamp utan mossa. Mossa är betydligt mycket bättre för hälsan....
 
Z Zemecke2 skrev:
Så du tror att det är svartmögel. Har kontaktat hyresvärden o han sa att han ska fixa nån som kommer i veckan, får väll hålla tummarna för de…
Jag är som sagt inte sakkunnig, min svampkunskap sträcker sig till typ kantareller. Jag har många gånger råkat ut för trä som fått "blånad" men det är ju inte direkt farligt, det är någon form av svamp som hjälper till att göra trät mer mottagligt för väta.

Jag råkade ut för ett vattenläckage i ett kök en gång och då hade jag fått en ordentlig påväxt under parketten, det var väl ingen höjdare men killen som var där som var sakkunnig sa att jag inte behövde oroa mig efter att det är torrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.