yoloboi skrev:
Världen är full av idioter. Ignorera och lägg din energi på något skoj istället.
Tack, för ditt svar. Skall försöka iaf
 
anders07 anders07 skrev:
En bostadsrätt säljes i befintligt skick och då ska köparen bevisa att det finns en avsevärd skada (i kostnad, eller värdeminskning) för att man ska kunna åberopa dolt fel. Om köparen hänvisar till en lukt som uppstått efter att han tagit bort en tröskel skulle jag inte säga att det är någon avsevärd värdeminskning direkt...

Ofta, när det gäller bostadsrätt, kan man låta försäkringsbolaget avgöra. Om försäkringsbolaget går in och täcker en skada/fel kan man hävda att det kan vara ett "dolt" fel.
Ahh okej det visste jag inte angående försäkringsbolaget. Man lär sig något nytt varje dag. Tack för ditt svar
 
M MrHoerlin skrev:
Ahh okej det visste jag inte angående försäkringsbolaget. Man lär sig något nytt varje dag. Tack för ditt svar
Se min "EDIT" i min tidigare post också... :)
 
  • Gilla
MrHoerlin
  • Laddar…
M
Herregud skit i dessa människor.
 
  • Gilla
MrHoerlin
  • Laddar…
Claes Sörmland
M MrHoerlin skrev:
Tack,men det är väl mitt dumma jag som ställer till det där. Att jag vill vara en schysst kille men jag ska ta dig ordagrant nu och inte svara dem i telefon. Utan det får gå via mäklaren.
Gör verkligen det! Vissa av oss har den där hjälpsamma personligheten men det passar mycket dåligt i affärssammanhang. Det är deras bostadsrättslägenhet nu och de ansvarar för alla vardagens bekymmer med den. Du är fri från detta.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Undergolvet i lägenheten ligger dessutom under bostadsrättsföreningens underhållsansvar och ingår alltså inte i lägenheten och ditt eller köparnas underhållsansvar. Du har således när du ägde lägenheten inte varit ansvarig för detta och det är heller inte köparna ansvar nu. Köparna får diskutera detta med föreningens styrelse.

D v s situationen är juridiskt lite åt hållet att köparna inte gillar lukten i trapphuset för att mattorna är smutsiga där. De får ta det med styrelsen.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
För att få ett dolt fel på en lägenhet tror jag du behöver upp i klassen, förra ägaren rev olovligen bärande väggar och byggde en ny älskvärd planlösning. Efter köp uppdagades detta och styrelsen kräver återställande. Styrelsen får visserligen kräva ersättning från förra ägaren men köparen står nu med en lägenhet som avsevärt skiljer sig från det som avtalats och visats under visning och i prospektet.
 
  • Gilla
MrHoerlin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.