Larsa Larsa skrev:
Trodde att rör vid golvet i duschutrymmet inte följde säker vatten då man måste borra genom tätskiktet. Rören skall gå i taket och ned till blandaren
man kan ju limma upp rörfästena på kaklet också. Så behöver man inte borra.
 
  • Gilla
Daggew och 1 till
  • Laddar…
A alfredwenström skrev:
man kan ju limma upp rörfästena på kaklet också. Så behöver man inte borra.
Jo det kanske funkar
 
M Maria Arnbom skrev:
Ok. Vi har rörmokare och fler duktiga yrkesmän som ska ordna åt oss. ( personer vi har anlitat många gånger) Vi får se vad rörmokaren säger när han kommer?
Mitt badrum är inte byggt utav mig själv. Det var Bravida i Borås som monterade rören. De hade inga större synpunkter när de satte upp rören. Det är ju inte ovanligt med synliga rör i badrum. Även i dusch.
 
  • Gilla
Maria Arnbom
  • Laddar…
A alfredwenström skrev:
Hej, jag satt själv för några veckor sedan och googlade efter svarta rör. Jag ville se bilder på hur det ser ut, och om det fanns någon som hade detta sedan innan.
Det var väldigt svårt att få inspiration angående detta. Det slutade med att vi byggde det ändå. Personligen är jag mycket nöjd med mitt badrum, och hoppas jag kan inspirera fler personer som går i samma tankar. Svarta rör finns inte att köpa från fabrik, och rörmokaren visste själv inte vilket som var bästa lösningen.
Här kommer mina bilder på hur det ser ut (utan duschvägg) och vilken färg som jag använde.

Det var enkelt, jag målade med pensel 1 lager. Hade man mycket färg på penseln så täckte det mycket bra.
Rören var obehandlade kopparrör. inga penseldrag syns i efterhand.
[bild]
[bild]
[bild]
Håller det fortfarande?
 
S Senilsson skrev:
Håller det fortfarande?
ja! Det är lika fint fortfarande. Det blir knappt fläckigt på det jag målade själv jämfört med det som kommer från fabrik. Det kan bli vita fläckar av vattnet man måste putsa bort ibland. Typ avlagringar av något slag.
 
  • Gilla
Senilsson
  • Laddar…
Fortfarande lika snygga efter såpass lång tid! Detta funkade mycket bra!
 
  • Modernt badrum, glasduschvägg, svart duschset, kakelväggar, toalett, handduk, handfatsskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum med duschhörna och glasdörr, grå kakel, tvättmaskin och träfärgad förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TechChad och 4 till
  • Laddar…
Fasen så snyggt!
 
  • Gilla
Bella Petersson
  • Laddar…
A alfredwenström skrev:
Fortfarande lika snygga efter såpass lång tid! Detta funkade mycket bra!
Mycket snyggt, har sett att det nu finns färdiga svarta rör att köpa men då kostnaden drar iväg då tänkte jag följa ditt exempel och måla istället.

Målade du även väggfästena eller köpte du färdiga svarta?
 
J jojje81 skrev:
Mycket snyggt, har sett att det nu finns färdiga svarta rör att köpa men då kostnaden drar iväg då tänkte jag följa ditt exempel och måla istället.

Målade du även väggfästena eller köpte du färdiga svarta?
Jag köpte (tror det va) Faluplast svarta rörklämmor. Riktigt snygga. Enklare än målning. Då är själva plasten svart.
 
  • Gilla
jojje81
  • Laddar…
Hade en fråga till, vilken NCS kod (färgkod) kör du med?
 
J jojje81 skrev:
Hade en fråga till, vilken NCS kod (färgkod) kör du med?
Ingen specifik, köpte den färdiga burken med färg från Alcro. Det är en standardkulör. Kolla bilden jag laddade upp tidigare i tråden. Den matchade klämmorna bra.
 
Hade visst ännu en fråga :) Målade du även kopplingar eller är dom köpta som svarta?
 
J jojje81 skrev:
Hade visst ännu en fråga :) Målade du även kopplingar eller är dom köpta som svarta?
Målade dem med. Köpte inte kromade kopplingar.
 
  • Gilla
jojje81
  • Laddar…
L
Tack för inspiration!
Håller på att renovera badrummet, mycket glad att jag såg denna tråden.

Edit: Målade du när rören redan satt på vägg eller innan röris var där?
 
L Lunda123 skrev:
Tack för inspiration!
Håller på att renovera badrummet, mycket glad att jag såg denna tråden.

Edit: Målade du när rören redan satt på vägg eller innan röris var där?
Rören målade jag på när de satt monterade på väggen. Det var enklast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.