Allt ska va rätt istället tror jag, kör med 30mm skruv nu och har flyttat ett hack från 25mm

Håller förövrigt med båda händerna och fokuserar på att trycka in rakt... Gull gas givetvis men ändå då slirar det rätt dom det är... Börjar få en känsla av att js trycker för hårt ändå..
 
Kolla så 'mojängen' med svängdörrarna (den som styr skruven) sitter korrekt + att fjädrarna är hela. Min ställde sig på kvarten lite när jag pillade ut skruv och då var den hopplös. Fick byta 'mojängen' för några plastlås var trasig
 
ibland är det känsligt med val av skruv! en låda gipsskruv jag köpte funkade inte alls i makitan. men det berodde på att det va pz skalle på skruven :)
 
En annan tanke...du har inte köpt skruv för plåtregel och försöker skruva i trä?
Tog själv fel en gång o den betedde sig precis som du beskriver.
 
Har haft en miluwake dragare på jobbet som nyligen gick sönder och chefen köpte makita , vi kör bara med essve skruv och har alltid funkat bra men makitan var totalt värdelös . Maskin lämnades tillbaka och vi fick prova en begagnad makita samma sak där då fick vi en Festool 18v Skruvautomat DWC 18-4500 5,2Ah och där kan vi snacka maskin överlägset det bästa jag skruvat med och så tyst . Så ska man skruva mycket köp festool , makita är bra till batteriskruvdrsgare inte skruvautomat
 
Makitan totalt värdelös?? Jag har tidigare inte hört annat än rekomendationer. Nåväl... kört endel gipsskruv nu och det gick betydligt bättre. Viss vana kanske men nu cpar sig "bara" 2 skruvar/ band
 
Redigerat:
Ja det gäller att vara strikt när man trycker till, inte fara och vinkla eller flytta spetsen för då glider bitsen/skruven så det blir trassel. Jag hade problem med min men då var det porten som ställde till det + lite handhavande.
 
Lyfter tråden,
Kan någon säga om det är jag som gör fel här? Kör 55 mm spånskruv och maskinen är inställd på 57 mm, jag lyckas få ner någon skruv då och då men 99 procent fastnar halvvägs. Har testat med en annan Automatdel med samma resultat. Maskinen är en makita 6834. :thinking: jag fattar inte, det känns inte som att det ska vara så svårt att få till även om skruven är långa?
:surprised:
 
Klarar den spånskruv i specen? Jag har en separat maskin när jag kör spån som är lågvarvig. (Festool 2500/4500)
 
Hm det vet jag inte om det står något om, men känns som att den borde dra ner dem iallafall. Funderar på om nya bits kan göra skillnad, de två jag har är lite slitna, men tveksam till om det är problemet.. Ska testa det iallafall.
 
Prova med att inte varva så mycket så går det bättre. Det går tungt i trä och då går det inte att varva för fullt.
 
Jag tror att den drar allt eftersom man trycker ner dvs även om maskinen går för fullt så snurrar den inte innan man trycker ner på skruven, men isåfall skulle man konstant Dutta på "gasen",. Ska. Testa om det gör någon skillnad. Tack
 
Kan vara skitskruv som inte passar i bitsen. Prova med ny bits och se efter om skruven verkligen sitter bra i bitsen. Har varit med om kass skruv från optimera som bara slet ut bitsen och slirade.

Sen tycker jag att vid långa skruv hjälper det att vara lite mer aggressiv, dvs håll med båda händerna och håll den helt rakt sen tryck på ordentligt med hela kroppen med lite tempo.
 
Köpte nya bits igår eftermiddag och det verkar ha löst det, även om det fortfarande inte låter helt smärtfritt. Tyckte inte de gamla var jätteslitna men tydligen tillräckligt (y)
 
Med min bosch får man trycka på ordentligt annars hoppar den ut. Brukar va helt slut efter ett pass:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.