Jag har genom hemliga källor fått en helt nytagen bild på hur det ser ut när @phl käkar frukost en lyftardagsmorron som den här.

Blått lurvigt monster som håller en hög med chocolate chip-kakor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jag har genom hemliga källor fått en helt nytagen bild på hur det ser ut när @phl käkar frukost en lyftardagsmorron som den här.

[bild]
Njae, enligt ännu säkrare källor så åt han tårta till frukost idag. Troligen mest för att variera sig lite.
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Stort tack för hjälpen alla lyftare! Tyvärr ingen bild för min kamera (eller är det fotografen?) har blivit enhälligt diskvalificerade från sådant tydligen.

Var tungt men gick ändå fint och utan överraskningar. Men till nästa gång ska jag skaffa en domkraft till!
 
Eftersom bilderna Daniels telefon tar påminner om första mobilkamerorna 2001 så tog jag hand om dokumenterandet idag.

Väldigt odramatiskt, lyft med tröskedomkraft i ena änden, stoppa under pall, lyft andra änden, stoppa under pall....tills hyllan va högt nog. Sen knuffa den på plats. Halvvägs in i lyftandet blev någon orolig att få hyllan i huvudet om den skulle tippa så spännbandsexperterna kallades in o säkrade hyllan i pallstället.

Arbetet avslutades med kakbuffé.

Person i verkstad flyttar stor metallhylla som är säkrad med spännband på pallar, omgiven av verktyg och utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två personer stabiliserar en stor metallhylla under lyft med hjälp av en tröskeldomkraft och pallar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två personer lyfter en stor hylla med spännband för att säkra den i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två personer säkrar en stor hylla med spännband i ett förråd under en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hylla som säkras med spännband i en verkstad med två personer och en domkraft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fikabord med kaffe, kakor och en påse, efter avslutat arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 7 till
  • Laddar…
Stiligt! Jag ser inte att phl:s favoritkaugor finns med. Det är något slags rektangulära pepparkaksliknande historier.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Stiligt! Jag ser inte att phl:s favoritkaugor finns med. Det är något slags rektangulära pepparkaksliknande historier.
Hittade inte dem på vare sig circle K eller biltema:(
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
circle K eller biltema:(
De är ju inte speciellt kända för att hålla en hög kakstandard......
 
R roli skrev:
De är ju inte speciellt kända för att hålla en hög kakstandard......
Njae det vet jag inte? Tycker att kakorna brukar vara bättre än verktygen åtminstone.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Önskar jag hade kunnat vara med och lyfta, inte minst med tanke på att det gick så smidigt tydligen... :D

Den där konstruktionen ser ju kolossalt bra ut, verkar kunna härbärgera massor. Kanon att ha ett "litet" skivförråd så lättillgängligt.

Med tanke på de här facken och förvaringen på fanérpressen får man väl säga att du bygger ut inåt? Najs, snyggt jobbat!

//Ronnie
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Önskar jag hade kunnat vara med och lyfta, inte minst med tanke på att det gick så smidigt tydligen... :D

Den där konstruktionen ser ju kolossalt bra ut, verkar kunna härbärgera massor. Kanon att ha ett "litet" skivförråd så lättillgängligt.

Med tanke på de här facken och förvaringen på fanérpressen får man väl säga att du bygger ut inåt? Najs, snyggt jobbat!

//Ronnie
Mer på g ikväll: Trähylla med sorteringslådor för förvaring av små byggmaterial i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Det där ser ju också väldigt bra ut! Gott att få koll på de där små rackarna. Förmodar att "möbeln" ska lyftas på plats med sortimentslådorna i och välfyllda?

//Ronnie
 
P Pysslarn skrev:
Det där ser ju också väldigt bra ut! Gott att få koll på de där små rackarna. Förmodar att "möbeln" ska lyftas på plats med sortimentslådorna i och välfyllda?

//Ronnie
Den är faktislt redan på plats, ska målas bara
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Praktiskt!

När det gäller bromsrengöringen skulle kanske en sånhär funka:
[länk]

[bild]
Har nu kört den ett bra tag och är väldigt nöjd! Rekommenderas
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.