Inte jag heller. Jag ventilerar inte vare sig slitsar eller inbyggda cisterner på något särskilt vis.
 
Ja, vår entreprenör ......

Men skvallerröret är "tätt" draget från VVS skåpet och därigenom går ingen luft till volym bakom toaletten.

Jag är slutkund, inte expert, fast jag har insett att ju mer man försöker ta reda på destå bättre. forumet här är mycket bra hjälp.

Jag tror att vår entreprenör var ute o cyklade, men vi köpte argumentet och får väl skylla oss lite själva.....
 
Skulle JAG som lekman sätta skvallerrör skulle jag ha det mynnandes i en sån här bricka (den vänstra), med kromad mutter och en liten kromrörsbit skulle man kunna krypa under dasset varje dag om man så önskar.

Vill verkligen inte nervärdera men gallret var 5 gånger värre än röret (som knappt kommer synas).

Specat kontrakt räcker tydligen inte heller, ni ska inte "skylla er själva" alls, ni betalar för hans kunskap inte för "påhitt" som de kommer på själva. Behövs ventilation BÖR det väl stå i stolens burks/monteringsanvisning.

6250_1.jpg
 
Hej ,

jo vi vet. Är det något vi lärt oss med vår entreprenör är det att de alldrig läser monterinsanvisninger. TROTS att det på flera ställen i vårt kontrakt står att allt skall monteras enligt monteringsanvisning, eller tillverkarens instruktion. Vi har satt ett takfönster som vi valde att besiktiga pga att vi ivlle ha det ok installerat. De fick totalriva det och bygga om tre gånger och slutbesiktningen återstår........

Och det var inga småfel de begått direkt, de hade typ sågat sönder vattenavrinnings metallen mm mm ........

Så, tro mig vi har haft mycket värre bekymmer än denna fula installation....
 
Verkar vara läge att byta hantverkare?
 
Jo, men de är klara nu iofs. Då de dragit över 7 veckor på tiden blir vitesumman enorm och badrummet väldigt billigt. De kommer inte att få bra referenser av oss. Vi fann dem på brabyggare.se som finns länkad till detta forum. Deras tidigare referenser var tyå 5 av 5 4 av 5 ....Strålande jobb! asbra! mm mm. Troligtvis har det skrivit dem själva eller låtit släktingar skriva referenser.

Ni kan läsa referensern sedan.....det finns mer helt absutda saker denna firma försökt sig på som vi stoppat!
 
Det är inte så lätt att fuska till sig referenser på BraByggare, så dom har säkert nöjda kunder också.
 
Jo kanske, självfallet kan det vara så.
 
ACME skrev:
Det är inte så lätt att fuska till sig referenser på BraByggare, så dom har säkert nöjda kunder också.
Du kan ha rätt. men att feja till sig referenser på brabyggare borde ju vara lätt? Eller vad menar du? vi har ju själva lagt ut vårt projet där, med hjälp av en hotmail adress typ. Det är ju bara att be sin bror eller mamma att skapa ett projekt, vänta 2 månader och ge sig själv 5 av 5.

Även hantverkare har väl vänner? :)
 
Redigerat:
Hoppas det löser sig. Känns rätt som vi gjorde att ta in referenser från 4 grannar, en arkitekt, elektriker o nån till. Alla intygade att den här firman är "extremt duktiga". Sen hade de ju fem månaders väntetid och var riktigt dyra, men som sagt - det kanske det är värt.
Förresten, jag bor också i Uppsala, skulle du kunna Pm:a namnet på firman? (så kan du få tips på bra folk)
/A
 
Hej, Tack det skall jag göra. När arbetet är avslutat kommer jag skriva (rent faktamässigt) om hur de jobbat på forumet under Referenser av entreprenörer/hustillverkare.

Vi är nog klara med huset just nu o hoppas inte behöva anlita några hantverkare på ett par år, men det är ju bra med lite bra folk!
 
Åsa76 skrev:
Du kan ha rätt. men att feja till sig referenser på brabyggare borde ju vara lätt?
Bra Byggare försökte värva mig och då ställde jag just den frågan.
Dom hävdar att det bara är kunder till byggaren som kan lämna referenser/betyg, och att detta kontrolleras noggrant. Han påstod också att han hade haft fall med byggare som hade försökt att fuska sig till högre betyg, men dessa hade sparkats ut blixtsnabbt.
 
Va? hur kollar de upp kunderna?

Vi har inte blivit kollade något. Jag önsaker att de skulle kolla upp oss för att säkerställa sajtens kvalitet. Men arbetet avslutas imorgon så vi har inte lagt in referens än (då kanske vi blir uppringda?). hiitils så har jag registrerat ett arbete med min hotmail.com adress och fått ett lösen.....det är ju i princip INGEN säkerhet.

Jag anta rat tom man skall fuska så får ju ens kompis registrreera et tfajk arbete......så pass avcancerat bör ju fusket vara.....om det nu anses avancerat?

Jag skall nog ta kontakt med BraByggare och be dom kolla upp vår entreprenör, med tanke på det urusla jobb (som väl dokumenterats) de gjort hos oss är jag förvånad över de 100000 lovord de har. normalt sett brukar man inte höja hantverkren till skyarna på det sättet även om man är nöjd (är min erfarehet). eller föväntar man sig som kund så lite att om de har rätt golvtultning så blir man helt galet nöjd??

Jag är skeptisk......
 
Jag mins inte exakt hur kontrollen skulle gå till, men han hävdade att man måste vara en hacker för att kunna knäcka deras system. Betygen är en så stor faktor på den siten och därför borde det vara väl kontrollerat.

Men även om han framstod som seriös så kanske kanske han bara var en helt vanlig nasare....
 
ACME:Såklart handlar det inte om webbplatsens säkerhet utan om att regga upp fejkanvändare och ge fejkade betyg. Troligen som allt i Sverige det sägs att det kontrolleras men icke när det kommer till kritan. Han pratar om äpplen och ni andra om ananas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.