Mattias_Jo1 skrev:
Här finns ett tips på ungefär hur det skulle kunna se ut.

[länk]

Men du kanske menade helt integrerat i väggen!
Ja, jag skulle vilja ha den helt integrerad i väggen. Inga problem med "hålet", men jag hade velat få tag på en tunn list som man sätter över skarven + en bit in på plattan, så enbart skärmen syns.
 
Gips och spackel :D
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Slog till på 2 st Lenovo 10" på Elgiganten i fredags. Av det jag hunnit testa hittills verkar dom vara utmärkta för syftet. Den blåa baksidan stör ingenting, nästan lite snyggt. :)

Det enda som jag märkt strular är att "Wake up with camera" slutar funka i Imperihome efter ett tag. Tror dock detta har att göra med själva appen och händer när man byter till en annan app och sedan går tillbaka till IH.

Nu ska bara det här med snyggt väggfäste lösas...
 
  • Gilla
Rena och 1 till
  • Laddar…
Som sagt funkar det inte klockrent med "Wake up on camera". Ingen hänsyn tas heller till om man precis rört sig framför kameran. Skärmen släcks ändå för att sedan vakna direkt igen.

Så funderar på att alltid ha skärmen tänd. Hur är det med "inbränningar" nuförtiden? Är detta något man behöver ta hänsyn till på dagens plattor/skärmar? Detta var ju ett känt gammalt problem på plasmaskärmar. :)
 
Jag har ställt in Imperihome så att skärmen "slocknar" efter 15 sekunders inaktivitet. Man kan knacka på skärmen för att väcka den, detta fungerar på alla androider jag testat. Skärmen släcks inte helt utan blir bara mörk och detta fungerar bara i Imperihome.

Testa i några dagar och se hur det känns för dig.
 
Den platta som jag har i vardagsrummet vill jag helst kunna se genom att bara slänga ett snabbt öga på den. Inga problem att ha den så sett tänd alltid så länge inte bilden bränner in. Vet som sagt inte ju känsliga plattorna är för detta.

Går ju att trixa en massa med tasker om man vill släcka ner på natten ex. men så långt har jag inte hunnit ännu. Hade varit fint med en option i IH där man kunde schemalägga släckning eller t.o.m. initiera släckning från ex. Vera.
 
Min tänder displayen när jag slår på laddning, då kan jag enkelt styra av och på. Laddaren och styrning inbyggd i väggen bakom telefonen.
 
Tack för tipset! Ska spana in denna app.

Någon som testat Denver surfplatta BTW? Säkert ingen vidare kvalitet men för 500 kr kanske den är tillräckligt bra för att ha vid dörren (larma på/av, garageport etc.).
 
Freddan101 skrev:
Tack för tipset! Ska spana in denna app.

Någon som testat Denver surfplatta BTW? Säkert ingen vidare kvalitet men för 500 kr kanske den är tillräckligt bra för att ha vid dörren (larma på/av, garageport etc.).
Jag har testat den. Det var inte någon höjdare i kombination med ImperiHome. Betraktningsvinkeln var under all kritik, det gick knappt att se bilden när man tittade rakt på skärmen.
 
  • Gilla
Freddan101
  • Laddar…
dali skrev:
Jag har testat den. Det var inte någon höjdare i kombination med ImperiHome. Betraktningsvinkeln var under all kritik, det gick knappt att se bilden när man tittade rakt på skärmen.
Tack för omdömet! Man får helt enkelt det man betalar för. :) Satsar på en något högre prisklass, ex Lenovo 7".

BTW, använder någon av er larm integrerat med Vera? Funderar på om man får upp en knappsats i Imperihome för att larma på/av?
 
Freddan101 skrev:
Tack för omdömet! Man får helt enkelt det man betalar för. :) Satsar på en något högre prisklass, ex Lenovo 7".
Jag skaffade faktiskt en Lenovo 7" som ersättare. Våldsam skillnad i kvalitet, satsa på den istället.
 
Lenovo-plattorna verkar det ju vara kampanj på då och då så lägger en bevakning. (y)

Ska försöka få ordning på mina 10"-plattor så länge. Man får tänka till om man ska få det smart och användarvänligt.
 
Freddan101 skrev:
Lenovo-plattorna verkar det ju vara kampanj på då och då så lägger en bevakning. (y)

Ska försöka få ordning på mina 10"-plattor så länge. Man får tänka till om man ska få det smart och användarvänligt.
Jag köpte själv en Lenovo 10" på elgiganten när dom sålde ut för 990:- eller liknande.
Har installerat imperihome men inte kommit igång riktigt än. Måste få upp alla sensorer först.
Men jag är änsålänge jäkligt nöjd med den, och tycker storleken är helt perfekt.
 
Håller med. Riktigt bra bang-for-the-buck för 10".

7" har sålts för strax under 500 kr så hoppas på en sådan kampanj framöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.