Inte tegel, något slags block, ser cementiga ut, smular som digestivekex
 
StäckeSt sig ned till golvet bakom hyvelbänken, hyllan full, bakom bandsågen, bakom figursågen.. Verktyg och träspån på en hyvelbänk med en sag och olika trästycken i en rörig verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörigt snickeri med träbitar och verktyg under hyvelbänk, framför bandsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstadsutrymme med trähögar bakom hyvelbänk, hyllor och sågverktyg, med färgglada tapeter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg och trämaterial på en verkstadsbänk, inklusive en skiftnyckel och olika träbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan det vara betonghålsten?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan det vara betonghålsten?
Ingen aning, men din gissning är lika bra som min. Värdelöst att skruva i åtminstone..
 
V vectrex skrev:
Ursäkta att jag kapar tråden lite grann. Men skulle verkligen behöva er kloka input på möbleringen av min blivande snickarbod.
[länk]
Går hur bra som helst!


Uppehåll dem så bygger jag en virkesvagn så länge ;)
 
  • Gilla
  • Haha
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Inte tegel, något slags block, ser cementiga ut, smular som digestivekex
Elfaskenor med konsoler tror jag också är melodin för dig. De är förvånansvärt starka och fördelar ut lasten över skenans alla fästpunkter. Om du sätter en genomgående bult högst upp på väggen kommer resterande plugg/skruv att hålla fint.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Ingen aning, men din gissning är lika bra som min. Värdelöst att skruva i åtminstone..
Går det att få ett foto på något hål i väggen?
 
Borra djupt. Tryck i ankarmassa. Tryck i en M8 gängstång i lagom längd. Låt härda till nästa dag. Montera ELFA-skenor som stöder mot golvet. Sätt konsoller på lämplig höjd.

Har själv kört ankarmassa i "omöjliga" väggar. Sitter som berget.

//AA
 
FreQa FreQa skrev:
Går det att få ett foto på något hål i väggen?
Ja, men inget bra, dvs man ser inget vettigt på det.. Övermålad spikskaft och skugga på en otydlig väggyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S saiter skrev:
Har själv kört ankarmassa i "omöjliga" väggar. Sitter som berget.
Tidigare ägare har testat något liknande. Ojämnt grävd hål i vägg runt en eluttag där ena hälften av uttaget är exponerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Men ja, jag ska försöka så fort jag grävt mig fram till väggen så får vi se. :)
 
Rörigt dubbelgarage med verktyg, cykel och byggmaterial överallt och oordning på arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörigt dubbelgarage med diverse byggmaterial, verktyg och cyklar som behöver organiseras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörigt dubbelgarage med verktyg, däck på vägg, cykel och utspridd byggmaterial som skapar oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man ska ju inte trådkapa men eftersom TS behöver tid att snickra lite så passar man ju på... Se det här inlägget som ett rop på hjälp, flyttade in för ett år sedan och dubbelgaraget har fyllts med kök, badrum och annat som har behövts.. Nu ser ni the aftermath, fullständig oordning!

Målet är att ha en vettig arbetsyta, plats för lite virke och maskiner etc.. Vart fan ska man ens börja?

Just jäklar bilen SKA in på ena sidan (där däcken sitter på väggen)...
 
M mrmlz skrev:
[bild] [bild] [bild]

Man ska ju inte trådkapa men eftersom TS behöver tid att snickra lite så passar man ju på... Se det här inlägget som ett rop på hjälp, flyttade in för ett år sedan och dubbelgaraget har fyllts med kök, badrum och annat som har behövts.. Nu ser ni the aftermath, fullständig oordning!

Målet är att ha en vettig arbetsyta, plats för lite virke och maskiner etc.. Vart fan ska man ens börja?

Just jäklar bilen SKA in på ena sidan (där däcken sitter på väggen)...
Lyckliga dig som har ett dubbelgarage ;)
Så där ser det ut i mitt enkelgarage och har nog varit så i nästan 15år..
Tror det enda är att bygga en stor friggebod att förvara diverse saker i , håller på att övertala min fru för ett sådant bygge.
Och nu ska hon in med en jäkla massa blommor också..vet inte hur det ska sluta.
Så jag säger bygg ett förråd eller bygg till garaget..:D
 
M Micro skrev:
Lyckliga dig som har ett dubbelgarage ;)
...
Och nu ska hon in med en jäkla massa blommor också..vet inte hur det ska sluta.
Så jag säger bygg ett förråd eller bygg till garaget..:D
Problemet med dubbelgaraget är att man kan undvika att bli ordningsam ett tag.. Så kommer såna här trådar där folk försöker ta tag i saker och bli en bättre människa etc.. Då får man ju skamkänslor :) sen ser man bilder på hur det hade kunnat vara. Man får ju mindrevärdeskomplex direkt liksom..

Blåmålad I-balk i taket i ett garage med osorterade föremål och en belysning som lyser upp rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har hammarlackat I balken I taket som en avsiktsförklaring iallafall!
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
[bild] [bild] [bild]

Man ska ju inte trådkapa men eftersom TS behöver tid att snickra lite så passar man ju på... Se det här inlägget som ett rop på hjälp, flyttade in för ett år sedan och dubbelgaraget har fyllts med kök, badrum och annat som har behövts.. Nu ser ni the aftermath, fullständig oordning!

Målet är att ha en vettig arbetsyta, plats för lite virke och maskiner etc.. Vart fan ska man ens börja?

Just jäklar bilen SKA in på ena sidan (där däcken sitter på väggen)...
Dubbelgarage är ju sån lyx att du borde skämmas att posta tre verktygslådor och en kapgersåg o lite bråte på 50 kvadrat i @Frustrator s "hur får jag in tre bandsågar, två maskinhyvlar, tre bordsågar och 100-talet handhyvlar på 9 kvadrat?"-tråd.;)

Skämt åsido. Uppryckning!. Dubbelgarage är så stort att det går att klämma in väldigt mycket om man möblerar lite smart,vissa sällanmaskiner kanske kräver att bilen rullas ut etc. Kolla ex vectrex tråd om hur han planerar sitt lilla snickeri. https://www.byggahus.se/forum/threads/mitt-bygge-av-snickarbod.322972/page-6#post-3097917

Edit. Vill du ha mer inspiration så sök på "one car garage shop", eller two "car garage shop" som möjliggör att köra in bil,här tex https://www.woodmagazine.com/ideas/wood-shop-showcase/idea-shop-2
 
Redigerat:
  • Haha
erikgöteborg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.