Sådär.

Sågen på sitt nya ställe.

Bordsåg placerad mitt i en verkstad omgiven av verktyg, träplankor och diverse byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev väl bra va?
 
Någon som behöver en skrivare?
En överfull förvaringsplats med en skrivare under en trähylsa, omgärdad av diverse föremål inklusive en säck och en kastrull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu är det precis enligt din skiss @Ola C Trångt och rörigt snickeri med diverse verktyg och material utspridda över arbetsbänkar och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
SvanteC och 3 till
  • Laddar…
Nej, glömde ju hyveln. Sådär.
En rörig verkstad med träbitar, en bandsåg, trähyvel och andra verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
erikgöteborg och 2 till
  • Laddar…
Underbart fascinerande, det verkar som det aldrig tar slut liksom...
Är det ett magiskt rum du har där? Jag kommer att tänka på "Pojken med Guldbyxorna", fast i storformat och inte så mycket guld kanske. Eller, det finns säkert en helt naturlig förklaring som innefattar maskhål i rymdväven och liknande självklarheter.
 
  • Gilla
  • Haha
SvanteC och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nu är det precis enligt din skiss @Ola C [bild]
Ja nu börjar det likna nåt. Postade två hyvelstål igår så du kan snart fylla på med nya bra att ha saker.

Edit. Postat = lagt på postlådan alltså
 
Redigerat:
jac jac skrev:
Underbart fascinerande, det verkar som det aldrig tar slut liksom...
Är det ett magiskt rum du har där? Jag kommer att tänka på "Pojken med Guldbyxorna", fast i storformat och inte så mycket guld kanske. Eller, det finns säkert en helt naturlig förklaring som innefattar maskhål i rymdväven och liknande självklarheter.
Aldrig funderat på var det där småverktygen du tror du tappat bort tar vägen?
Har dresserat några mucklor att hjälpa mig..
 
  • Gilla
snuttekudden och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Rensar:
Coolt men kommer aldrig användas:
[bild]

Bra att ha men oanvändbart. Kanske något för @nanowire ?
[bild]
:surprised: Alltså, både skärbrännaren, vajern och ventslangarna kan jag svära på att jag såg häromdagen när jag var ute i min egen bod!?!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
:surprised: Alltså, både skärbrännaren, vajern och ventslangarna kan jag svära på att jag såg häromdagen när jag var ute i min egen bod!?!
Vajern är sådär 10kg taggtråd. Såldes under beteckningen bandsågsblad :)
 
Det är bandsågsblad
När jag gick yrkesskolan låg blad på rulle. Vi fick mäta upp och svetsa ihop i en automat. Resultatet blev aldrig perfekt så på den tiden lät alla bandsågar som rälsskarvar ungefär.

En fördel för snåljåpar var att gamla utslitna blad kunde "renoveras" i oändlighet. Snabbstål förstås som slipades i en annan automat.

Moderna tandspetshärdade engångsblad för någon hundralapp är en välsignelse. Slit och släng när det är som bäst.

Mvh Findus
 
findus42 findus42 skrev:
Det är bandsågsblad
När jag gick yrkesskolan låg blad på rulle. Vi fick mäta upp och svetsa ihop i en automat. Resultatet blev aldrig perfekt så på den tiden lät alla bandsågar som rälsskarvar ungefär.

En fördel för snåljåpar var att gamla utslitna blad kunde "renoveras" i oändlighet. Snabbstål förstås som slipades i en annan automat.

Moderna tandspetshärdade engångsblad för någon hundralapp är en välsignelse. Slit och släng när det är som bäst.

Mvh Findus
Tänkte jag också när jag köpte det. Men just det här råkar vara militärens gamla taggtråd (sån där man får snurra själv) Närbild av en person som håller i en rulle gammal militär taggtråd och en rulle bandsågsblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har för övrigt ett par rullar riktiga bandsågsblad också :)
 
15-spelet fortsätter:
Verkstad med bandsåg och oordnade träplankor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstadshörna med verktygstavla, pelarborr och verktyg på golvet, behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstadsutrymme med bandsåg, slipmaskin och hyllor med diverse verktygsflaskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oorganiserad verkstad med verktyg, träbitar och bråte överallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett gammalt rum med en lutande träskiva stödd mot en vägg bredvid en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Med den tapeten skulle jag ställa tillbaka grejerna framför dörrarna.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 13 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Med den tapeten skulle jag ställa tillbaka grejerna framför dörrarna.
Den tapeten har jag lyckligtvis i hela hallen också..
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Härligt! Du borde kunna utnyttja väggytan för förvaring. Jag tänker mig ett hopsvetsat grenställ med hyllplan för verktyg mm och utan hyllplan för materialförvaring. Vill minnas att du inte kunda få till någon bra infästning i väggarna. Med ett sånt här grenställ tar golvet lasten.

3D-modell av ett grenställ för förvaring med hyllplan och stödben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.