Den frågan kan ju bara DU själv besvara!
Det är ju bara Du själv som kan avgöra om hu rmycket du stör dig på hennes "nybygge".
Om hon ska plocka ner det eller inte... och hur mycket du vill "störa" grannfriden, ja det är väl bara du som kan avgöra det.
Men min personliga åsikt är väl att hon iinte verkar göra speciellt mycket för att hålla den sk grannfirden på god fot, om man går på vad du beskriver.

Men mitt slutgiltiga råd är nog kolla med kommun om det är svartbygge och ta det den vägen.
 
Hej!

Då har mötet ägt rum efter vissa framskjutningar av henne på hennes egna bestämda tid via sms. När mötet väl ägde rum så fick jag sagt att jag ville. Det flöt på väldigt tbra rots att hon i sin egoistik inte vill förstå varför ihon nte skulle få ha det kvar och frågade oss hur långt vi skulle gå trots att jag sa såhär. Man får inte ha en sån byggnad utan vårat godkännande, vi kommer inte godkänna det pga av våra orsaker( kvällsolen+ev. värdeminskning), Är det då inte självklart att du inte kan bygga det? Hon svarar JO. Men ändå var hon inte beredd att ta ner det.

Då talar hennes far som står för stugan och som är byggare att det var onödigt att börja prata om hur långt vi ska gå och han skulle komma med en lösning eller besked innan siste september.

Jag säger: man ska väl inte behöva hota med det ena och det andra, man kan väl som grannar visa varann hänsyn och respekt.

JO säger hon men verkar ändå inte vilja ta ner sitt bygge....

Men som sagt vi fick fram vårat budskap och de skulle lämna besked och allt var avslutat.

Senare på kvällen har området kräftskiva vilken vi valt att inte deltaga i då våra föräldrar kommer på besök. När vi sitter och äter kommer en väldigt berusad man från kräftskivan in och pekar på mig och säger jag är en idiot och vår granne är en väldigt bra tjej. Jag säger detta har inte du med att göra och att hon är trevlig är väl inte grejen vi diskuterar och visar ut han mot deras partytält.

Man kan juh bli lesdsen för mindre.

Man kan juh säga att det är ett gäng som gaddat ihop sig och förmodligen satt och pratade om detta på kräftskivan.

Vad ska man göra?

mvh
Bambi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.