Skulle slå ett slag för astrour istället för skymningsrelä, tycker de funkar mycket bättre.
 
T topmount skrev:
Skulle slå ett slag för astrour istället för skymningsrelä, tycker de funkar mycket bättre.
Jag ska koppla vid totalt 3 strömbrytare varav 2 st är kronbrytare. Jag vill gärna ha infälld montage passande i schneider trend.
Jag har inte lyckats hitta något astrour som är vettigt.

Visst kan man köpa plejd men till de inte säljs på de stora byggföretagen samt att man måste ha en fungerade app i minst 10 år så tycker jag det är ett osäkert kort. Bevisa mig gärna fel . Jag jobbar själv i mjukvarubranchen så jag vet hur det är med versioner, bakåtkompabilitet etc...
 
P polarsson skrev:
Jag har bestämt mig för nexa systemet.

På ett ställe har jag en kronbrytare men endast en av brytarna ska kopplas till nexa systemet. Fungerar det med [länk] då? Vill ha de två brytarna helt särkopplade.
Ja det bör funka med mottagaren och styrd från en av kronomkopplarna. Nuvarande tändtråd från omkopplaren kopplas istället till styringången "S" på mottagaren.
Tänk på att mottagaren kräver neutralledare. Det är inte alltid den finns tillgänglig i apparatdosan.
 
E etompau skrev:
Ja det bör funka med mottagaren och styrd från en av kronomkopplarna. Nuvarande tändtråd från omkopplaren kopplas istället till styringången "S" på mottagaren.
Tänk på att mottagaren kräver neutralledare. Det är inte alltid den finns tillgänglig i apparatdosan.
Hej,

Neutral går bara rakt igenom dosan till uttaget nedan, så jag måste dra upp den från uttaget.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
I nexas beskrivning ska man koppla nollan från lasten tillbaka till nexan. Detta skippar jag eftersom min nolla vid lasten är inte dragen tillbaka till dosan. Så ser det ut överallt i mitt hus som jag sett. Undrar bara vilket som är vanligast och vad det finns för för och nackdelar?
 
För denna typ av puckar är det bara en "tjänst" att erbjuda en plint att ansluta utgående nolla på. Man behöver inte använda den för en installation i Sverige, inte ens om puckens relä faktiskt skulle vara tvåpoligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.