Status
Tråden går ej att kommentera.
vacker skrev:
Nu vill jag gärna att vi återgår till mina frågor istället för vad du anser som estetiskt.
Kort sagt, man får vad man betalar för, varken mer eller mindre.
(Jag har 24 år i branschen som service/industrielektriker, så jag har allt sett en del saker genom åren)
 
O
Ett kort enkelt svar är... Ur säkerhetssynpunkt kan jag inte se några som helst problem med billigare modeller.
Sedan följer problemen med passform, samt att kvaliteten inte alltid når upp i Eljo/elko. Trots allt är jag övertygad om att dessa billiga uttag kan fungera ganska bra!

i slutändan är det man själv som får avgöra, om plånboken ska bestämma eller inte.
 
En jämförelse utseendemässigt.

ImageUploadedByByggahus.se1387043468.807275.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
alex86

Och?
 
Henri skrev:
alex86

Och?
Inget mer.... Ville du se baksidan oxå? Brukar inte titta på den så ofta... :p
 
alex86 skrev:
Inget mer.... Ville du se baksidan oxå? Brukar inte titta på den så ofta... :p
Biltema vänster och trend höger iofs, men det ser ju ni med tränat öga.. :p
 
alex86 skrev:
Biltema vänster och trend höger iofs, men det ser ju ni med tränat öga.. :p
Men bara de som har tränat öga...
 
Henri skrev:
Men bara de som har tränat öga...
Japp
 
Kompisen som är elektriker råkar ibland ut för kunder som köpt billigast möjliga grejer själva. Han installerar men eftersom det oftast är så dålig plats i brytare, uttag etc samt att t ex dubbla eluttag av billigare märke behöver byglas så blir det ändå samma kostnad eller dyrare för kunden pga större tidsåtgång. Det upplyser han om innan såklart.

Själv har jag provat både billigt och dyrt - dyrt vinner i längden förutom kopplingsdosor av alla sorter där billigt är minst lika bra.

Det är väl lite som på Biltema - ju mer komplicerad produkt, ju mer sannolikt att det lönar sig att köpa dyrt. Enkel produkt - köp billigt (t-sprit, vinkeljärn, kopparrör, ...).

Och självklart kollar jag att alla uttag och brytare är av samma sort. ;-)
 
Tyckte den till vänster var snyggast, är inte skillnaden i pris jätte stor väljer jag den. Är den andra mycket billigare så tar Jag den eftersom de är så lika..

Herregud, vi snackar om en vit strömbrytare... Inte kärnfysik...
 
  • Gilla
alex86
  • Laddar…
O
sir_erken skrev:
Tyckte den till vänster var snyggast, är inte skillnaden i pris jätte stor väljer jag den.
Den vänstra är den från Biltema.
 
Vacker: var det mitt svar som gjorde att du tycker att tråden börjar gå utför ?
Om det är så, då ber jag om ursäkt men jag kan ändå inte fatta varför du ska byta till något som du själv är så tveksam till att du som elektriker och yrkesman behöver fråga på ett forum

Salle
 
Kanske det bara är någon som inte är en yrkesman ;)
 
Lite OT men det kan väl finnas ett värde i att t.ex. ett 70-talshus också har strömbrytare från 70-talet. Därför byter jag inte ut mina brytare till moderna.
 
De billigare märkena har sämre plast som lättare spricker och snabbare gulnar.
De har även sämre anslutningar och en sämre upplevd kvalitetskänsla. Men även problem med passform och so mdu själv skrev, att få i och ur stickproppar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.