Att dra nollan rakt igenom är inte så lätt vid en utanpåliggande installation.
 
Menade med en wago el liknande ;-) ist för att koppla på plinten..
 
Det kvittar ju vilket man använder, bara man fattar vad som är vad på brytaren, och hur det ska funka.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Korrekt, svårare göra fel med en wago än att dra för hårt och Klanta till det med skruven på x plinten tänker jag dock…

men men tror ts fått se svar han ville ha och förhoppningsvis bränner han inte fingrarna ;-)

En tjugolapp på att han testade kopplingen och säkringen gick, sen ställdes frågan här så han kan komma på varför det inte fungerade… :crysmile:
 
T tobbe456 skrev:
Menade med en wago el liknande ;-) ist för att koppla på plinten..
Menar du för att ledarna är för korta, så skulle jag nog vända på brytaren istället och använda blindplinten. Men det löser ju inte det eventuella problemet med jorden.
 
F frause skrev:
Menar du för att ledarna är för korta, så skulle jag nog vända på brytaren istället och använda blindplinten. Men det löser ju inte det eventuella problemet med jorden.
Som sagt, jag håller mig ifrån kopplingarna själv, kan byta ut ett uttag eller liknande men i övrigt har jag elektriker i närheten, så jag är absolut ingen expert, men tänkte i detta fallet på att som för en MYCKET glad amatör som TS verkar vara är lättare (mindre risk ge går fel) om han ”skarvar” nollan på sidan om brytaren med en liten två ports wago el motsvarande ist för att bängla med x plinten.. dra sönder kardeler, ha får korta kablar osv.. så tänkte jag iaf ;-) sen är ju allt i den kopplingen galen
 
T tobbe456 skrev:
Som sagt, jag håller mig ifrån kopplingarna själv, kan byta ut ett uttag eller liknande men i övrigt har jag elektriker i närheten, så jag är absolut ingen expert, men tänkte i detta fallet på att som för en MYCKET glad amatör som TS verkar vara är lättare (mindre risk ge går fel) om han ”skarvar” nollan på sidan om brytaren med en liten två ports wago el motsvarande ist för att bängla med x plinten.. dra sönder kardeler, ha får korta kablar osv.. så tänkte jag iaf ;-) sen är ju allt i den kopplingen galen
Jo det är ju detaljer i sammanhanget...

Först och främst måste måste man förstå VARFÖR man ska göra som man ska göra för att det ska fungera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.