Det här beror nog på vad man gör för jobb. Är det tex bromsslangar o dyl som ska bytas brukar jag ha grejorna framför snoken, är det något under bilen som meckas med så åker den ända upp (ca 180-190cm)
 
Och angående takhöjd räknar jag även med att man kan ha huven öppen rakt upp när bilen är fullt upplyft då det underlättar vid vissa jobb.
På den punkten håller jag med dig. Bra att jag blev påmind. De flesta huvar går upp över taklinjen på bilen, vilket innebär att man behöver ett par decimeter ytterligare.

Angående raka armar över huvudet, så kan du tänka dig en kille som är 150 centimeter lång. Om han kör upp lyften till 195 cm så har han raka armar för att byta avgasklammer. Den killen kommer ganska snart sänka lyften så att han precis lagom kan gå rak under bilen, eftersom händerna domnar och axlarna får mjlölksyra. Krökt rygg är som sagt aldrig bra, men det är ju oftast bara bilens däck som man får ducka för. Nog om detta, det var inte meningen att kapa tråden:surprised:.
 
Micro skrev:
Och angående takhöjd räknar jag även med att man kan ha huven öppen rakt upp när bilen är fullt upplyft då det underlättar vid vissa jobb.
Jo när jag jobbade extra på bilverkstad blev ett par huvar skrynkliga.... Som tur var det aldrig mitt fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.