8,8 x 18 meter. Klarar inte en bmw u-sväng men det är ju en uppfart och inte en P-område. Dock skall det finnas utrymme för dubbla sop-kärl (370 L), cykel-ställ, ved-lager, 100 m3 snö på vintern, husvagn på sommarn samt 2 bilar utan att kännas trångt. Just nu står där en bygg container och den märks knappt.
 
Janne_B skrev:
8,8 x 18 meter. Klarar inte en bmw u-sväng men det är ju en uppfart och inte en P-område. Dock skall det finnas utrymme för dubbla sop-kärl (370 L), cykel-ställ, ved-lager, 100 m3 snö på vintern, husvagn på sommarn samt 2 bilar utan att kännas trångt. Just nu står där en bygg container och den märks knappt.
Tjena Janne,
Hur har bygget gått? Hör gärna av dig på lådan om du känner för det.

/Jonte
 
Jureit: De flesta bilar är utrustade med växellåda och då är backning inget problem!

Janne B: Varför inte asfaltera hela tomten, för enkelhetens skull?

:D
 
Skulle tro att Jannes ca 186 kvm parkeringsplats rymmer 2 st bilar á 8 kvm :) Eller?...
 
Lilla_vargen skrev:
Janne B: Varför inte asfaltera hela tomten, för enkelhetens skull?

:D
Frugan vill ha kryddträdgård. :-/
 
Jonas_O skrev:
Skulle tro att Jannes ca 186 kvm parkeringsplats rymmer 2 st bilar á 8 kvm  :) Eller?...
Jag får inte ihop mer än 158 m2 på min räknare :-X

Skämt åsido, vi får väl hitta på något kul att använda ytan till. Några ideer ??. Den ligger åt norr/öster och har full insyn från gatan.
 
Kapar gammal tråd.
Är det någon som har/haft en uppfart som är 5m bred? Fungerar det med två vanliga bilar bredvid varandra?
 
T thefinger skrev:
Kapar gammal tråd.
Är det någon som har/haft en uppfart som är 5m bred? Fungerar det med två vanliga bilar bredvid varandra?
Har en carport på 4,7m och en på 4m bredd. Den på 4 känns smal....

5m till två bilar kan funka om du kör microbilar. Du ska ju komma i och ur bilen med. 2.5m är möjligen norm på parkeringsplatser men då har du alltid "din" och grannens lediga yta att ta dig ut på. Möjligen om man alltid parkerar med förardörrarna mot varandra och maximalt mot väggen...
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
T thefinger skrev:
Kapar gammal tråd.
Är det någon som har/haft en uppfart som är 5m bred? Fungerar det med två vanliga bilar bredvid varandra?
Jag kan mäta när jag kommer hem. Jag breddade uppfarten för ett par år sedan och det är precis på håret att vi får plats med två bilar.

Jag hade gärna haft någon meter extra, men jag har ett äppelträd om är lite bökigt att flytta på.
 
B Bonzo2000 skrev:
Jag kan mäta när jag kommer hem. Jag breddade uppfarten för ett par år sedan och det är precis på håret att vi får plats med två bilar.

Jag hade gärna haft någon meter extra, men jag har ett äppelträd om är lite bökigt att flytta på.
Problemet med nya huset är att det enbart finns 5,2m att spela med. Måste göra ett ganska gediget markarbete så därför jag frågar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.