Hej
Har ett Tikitreiler CS265-R. Släpvagn
En ganska vanligt släp som.säkert många har eller liknande.
Jag behöver köpa vinterdäck och undrar om nån vet hur stora däck.man kan ha?
Jag vet att måtten på fälgarna är 4x100 och navhålet ca 56mm och att sommarädäcken sitter på är 155/80 R13
Hur stora däck kan man ha utan att det skrapar i skärm eller nånstans för har många i märheten som erbjuder mig däck ich fälg begagnat men alla är typ 14 - 15" bara.

Kan inte kolla själv för jag har släpet just nu nån annanstans och får inte tillbaka det på ett tag. Så därför undrar jag om nån här vet :)
 
155x80R13 har en diam på 578mm, går du i fälg strl får du följande diam att räkna på ..

155x65R14 - 570mm
155x70R14 - 586mm

155x60R15 - 579mm
 
Redigerat:
Fast med 185 kan det bli problem med bredden, han har ju 155 orginal.
 
Tänk också på att ET-måttet på kärror ofta är lägre än på bilar så att däcket monterat på bilfälg kan komma för långt in så att risken finns att det tar i på insidan. Även om det går fritt olastat så sväller det ut på bredden när det belastas.
 
Får du inte info om hjulstorlek etc. på carinfo med hjälp av registreringsnumret?
 
Dom visar väl bara originaldimensionen?
 
  • Gilla
Petrofsky
  • Laddar…
Nä, bara lite info om den är i trafik får man ( ialla fall på min kärra).
 
Köp vinterdäck i samma dim som sommaedäcken och lägg om på bef fälg så blir problemet med däck/fälg dim lika med noll (y)
 
ullet
www.willtheyfit.com är en bra sida att kolla hur hjulet hamnar i relation till originalhjulen (i kombination med bultcirkel.org om man vill se vilka bilar som det kan vara aktuella att söka från).
 
Jag skulle få köpa ett par äldre golf fälgar med nya vinterdäck på med måtten 175/70 R13 för 300kr hoppas dom passar verkar vara en fälg som ska passa tiki släp enligt andra sidor jag googlat fram. Opel ska.också vara en fälg som.passar
175 betyder väll att däcket är 2cm bredare borde passa då tycker man
 
Kör med friktionsdäck året om?
 
N Noseone skrev:
Kör med friktionsdäck året om?
Inte tillåtet om dragbilen har dubbdäck.

/M
 
  • Gilla
Petrofsky och 1 till
  • Laddar…
Äldre Golffälgar har väldigt stort inpressningsdjup. inte så att det tar i på insidan men det blir lite smal spårvidd.
Jag har provat.
Ser väldigt konstigt ut, som reservhjul funkar det men inte till vardags.

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Äldre Golffälgar har väldigt stort inpressningsdjup. inte så att det tar i på insidan men det blir lite smal spårvidd.
Jag har provat.
Ser väldigt konstigt ut, som reservhjul funkar det men inte till vardags.

Protte
Ok då skippar jag nog det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.