Varför ska bara moderater få köra bil? Sverige är ett demokratiskt land!
 
Sluta klanka på moderater, de är väl för böveln lika demokratiska som andra svenskar!
 
Det är ju rimligt att de som håller till vänster inte bör köra bil i ett land med högertrafik.
 
mexitegel skrev:
Det är ju rimligt att de som håller till vänster inte bör köra bil i ett land med högertrafik.
Instämmer.

Visste ni förresten att den kända högerlåten "Håll dig till häger, Svensson" inte alls handlar om hur man ska rösta, utan att man inte ska åtrå sin nästas make?
 
Redigerat:
Trodde det var elektrikern som sjöng den: "Håll dig till Hager Svensson"
 
  • Gilla
RilleRock och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Det är ju rimligt att de som håller till vänster inte bör köra bil i ett land med högertrafik.
I en demokrati borde jag väl få köra på vilken sida jag vill?
 
fubar skrev:
I en demokrati borde jag väl få köra på vilken sida jag vill?
Fast när man körar är det nog ändå vanligast att man håller sig till en av stämmorna sopran, alt, tenor eller bas och inte hoppar runt efter eget tycke.
 
Jag avråder starkt från att låta tenorer hoppa runt. De har ju en tendens att vara lite runda om magen och om de hoppar runt blir belastningen på golvet för hög!
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
gunric skrev:
Fast när man körar är det nog ändå vanligast att man håller sig till en av stämmorna sopran, alt, tenor eller bas och inte hoppar runt efter eget tycke.
Det vet jag inget om.
Jag har inget kör-kort, så jag sjunger på gehör när jag kör.
 
Redigerat:
O
gunric skrev:
Fast när man körar är det nog ändå vanligast att man håller sig till en av stämmorna sopran, alt, tenor eller bas och inte hoppar runt efter eget tycke.
Du glömde läkerol... de andra har jag inte hört talas om. men kör i bilen verkar vara trångt...
 
O
fubar skrev:
Det vet jag inget om.
Jag har inget kör-kort, så jag sjunger på gehör när jag kör.
Hör du inte vad du kör?
 
Odjuret skrev:
.... men kör i bilen verkar vara trångt...
Nja, inte direkt men det verkar vara lite svårt att hålla tonen:
[video=youtube;nszkU2zhjoE]https://www.youtube.com/watch?v=nszkU2zhjoE[/video]

För den uppmärksamme kan man höra ett litet "Oh, Mein gott" i slutet :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Odjuret skrev:
Hör du inte vad du kör?
Nä, tyvärr. Men jag har sett filmen med Gene Wilder, "Hör upp blindstyre".
 
Har jag missuppfattat något, eller varför är det ingen som skriver i fen här tråden längre?
 
Japp det har du missuppfattat, jag ser att någon gjorde ett inlägg för ca 17 minuter sedan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.