vojma skrev:
Jag köpte också en ny kofot häromdagen. Huruvida det är en framfot eller bakfot vet jag inte. Hur ser man skillnaden?
Det ser man när man monterat den
 
sunqan skrev:
Det ser man när man monterat den
På tal om det, så undrar jag hur många meter högtalarkabel man behöver när man monterar en högtalare på väggen. (om det hjälper så är det den högra bakre väggen den skall sitta på)
 
Zixten skrev:
På tal om det, så undrar jag hur många meter högtalarkabel man behöver när man monterar en högtalare på väggen. (om det hjälper så är det den högra bakre väggen den skall sitta på)
Dubbelt så mkt mjölk som du har mjöl, och dubbelt så mkt mjöl som du har socker.
 
Kattvovven skrev:
Dubbelt så mkt mjölk som du har mjöl, och dubbelt så mkt mjöl som du har socker.
Hur många lager ska man rolla det på fasaden? Räcker det med åtta som all annan färg eller behövs det flera?
 
Drömhus2012 skrev:
Hur många lager ska man rolla det på fasaden? Räcker det med åtta som all annan färg eller behövs det flera?
För att få önskad effekt tror jag att du bör ha i minst 12 Rollokolor för att det skall bli bra.
 
Zixten skrev:
För att få önskad effekt tror jag att du bör ha i minst 12 Rollokolor för att det skall bli bra.
Rollokolor? Ha dem i? Jag trodde bara de skulle användas i zon 1, samt när man fäster brunnsmanschetten med klämring och att det då var ok med en gammal brunn från DDR så länge man inte ser kolorna.
 
Men vem vill ha en gammal brunn från DDR i kolan? Även fast den kommer med manchetter och kråsskjorta (eller om det var sidenkravatt, minns inte så noga (Jag visste att jag skulle citerat så att jag ser vad som skrevs)).
Och förresten så finns det väl inte alls så många som ni påstår som använder fälgkors nu för tiden.
 
Drömhus2012 skrev:
Men vem vill ha en gammal brunn från DDR i kolan? Även fast den kommer med manchetter och kråsskjorta (eller om det var sidenkravatt, minns inte så noga (Jag visste att jag skulle citerat så att jag ser vad som skrevs)).
Och förresten så finns det väl inte alls så många som ni påstår som använder fälgkors nu för tiden.
Va, läfpar du till och med vid tangentbordet :eek:

Du vet väl att man inte får skjuta älg nu på våren.
Och speciellt inte kor med kalvar.

Skjut upp jakten några månader i stället är mitt enkla råd.


(Nu kommer det väl att hagla protester från bössbärare)
 
KnockOnWood skrev:
Va, läfpar du till och med vid tangentbordet :eek:

Du vet väl att man inte får skjuta älg nu på våren.
Och speciellt inte kor med kalvar.

Skjut upp jakten några månader i stället är mitt enkla råd.


(Nu kommer det väl att hagla protester från bössbärare)
Nu blir jag förbannad! Det är inget som helst fel att vara mössbärare, speciellt inte i vårt kalla land!
 
Kattvovven skrev:
Nu blir jag förbannad! Det är inget som helst fel att vara mössbärare, speciellt inte i vårt kalla land!
Ett gott råd: Passa dig för ostbitar på uppspänd fjäder blir snabbt problem med .........
 
LGG-01 skrev:
Ett gott råd: Passa dig för ostbitar på uppspänd fjäder blir snabbt problem med .........
Aha, det är därför som folk går omkring och bär på möss hela dagarna,
fastän de kan gå själva (mössen alltså).

Det är för farligt för de små ostälskarna.

Men de brukar lära sig snabbt.
Gör inte samma misstag två gånger.
 
Köp en träsko istället de passar bättre å är nästan lika lantiga som gummistöveln.. Låt korna ha sina fossingar ifred nu va?!
 
Nu ska ni inte komma här och sko er på min bekostnad!
 
mr.Ola skrev:
Köp en träsko istället de passar bättre å är nästan lika lantiga som gummistöveln.. Låt korna ha sina fossingar ifred nu va?!
Ja, en träsko är ypperlig till att slå ihjäl möss med!


Men jag har frågat i en massa affärer, men de säljer bara träskorna två och två.

Och det blir alldeles för dyrt.

Även när det står "Köp två och få den billigaste gratis" så blir det dyrt.
Ingen av träskorna är billigast, de har samma pris ju.

J-a lurendrejeri :mad:
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Ja, en träsko är ypperlig till att slå ihjäl möss med!


Men jag har frågat i en massa affärer, men de säljer bara träskorna två och två.

Och det blir alldeles för dyrt.

Även när det står "Köp två och få den billigaste gratis" så blir det dyrt.
Ingen av träskorna är billigast, de har samma pris ju.

J-a lurendrejeri :mad:
Drejeri? Det gör man med keramik och det blir alldeles för skört att göra skor av.
Nä, ett par hederliga Vallontofflor i stål, smidda i en Lancashire-smedja borde alla ha. Bra för tårna när man går på konsert och man kan slå ihjäl det mesta upp till mindre älgar med dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.