Idag har jag varit i kontakt med en juristbyrå, jag faxade över alla papper och bilder.....................................................................2 timmar senare ringer dom mej!! och säjer
risken är stor att jag förlorar i tingsrätten om jag går vidare med det här som dolt fel (avloppet50år). Tänk att det finns juristbyråer som inte bara tänker på vad DOM kan TJÄNA. Jag fick rådet att prata med säljaren och förrhoppninsvis få en mindre ersättning, 50% av materialkostnaden.

Tack för er hjälp och stöd.
 
Jag förstår inte. Det är väl jättebra att de råder dig att inte stämma. OM det tänkt på vad de kunnat tjäna hade de väl drivit det för 2000 kr/h åt dig?
 
navigare skrev:
i duschen finns en golvbrunn därifrån går ett rör under golvet fram till nästa "öppna" golvbrunn och den är i sin tur kopplad till den gammla stammen.
Fattar jag rätt här? Är det byggt ett nytt golv en bit ovanför det gamla, med ett tomrum emellan? Och i detta tomrum är det rör dragna?
Vad är i så fall det nya golvet gjort av?
 
Åsa76 skrev:
Jag förstår inte. Det är väl jättebra att de råder dig att inte stämma. OM det tänkt på vad de kunnat tjäna hade de väl drivit det för 2000 kr/h åt dig?
Det var väl precis det han skrev :)

Att det finns jusrister som faktiskt tänker på kunden och inte bara egen vinst :)

/K
 
jasså, jag tolkade det som att han inte var nöjd med rekomendationen pga att det bara tog 2h att analysera.....

OK :-9
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.