Jag har ett problem med ett uttag om jag laddar mobilen i de uttaget så blir den helkonstigt lever sitt eget liv om jag tex trycker längst ner på skärmen så kan den öppna något längst upp istället osv..alla andra uttag som är kopplade på samma grupp funkar det i vad är det som kan vara fel?
 
E
börja med att mäta spänningen i uttaget. Inga andra "fenomen" i uttag, lampor m.m?
 
Pröva att vända på stickproppen.
Ej original / Pirat-laddare? Vissa billiga kopior har tveksam kvalité på innanmätet och kan göra din telefon spänningsförande under vissa omständigheter.
 
229,8v mäter jag i uttaget är kopplade fönsterlampor till de uttaget märker ej ngt konstigt m dom det är en original laddare provat att vända den åt båda håll men ingen skillnad...
 
Finns det några apparater i närheten som kan orsaka elektriska eller magnetiska fält?
Finns det något på utsidan av huset?

Testa att flytta telefonen åt olika håll, så långt laddkabeln räcker, och se om fenomenet påverkas.
Det kan även vara din kropp som fångar upp någon störning, så du ska också flytta dig..
 
Finns 2 väldigt gammla lysrör som är kopplat på samma grupp som går via uttaget upp till lysknapp vidare till lysröret är ca 1,80 upp till lysröret från uttaget det är väl de enda som är inärheten om det var jag borde det väl va så i alla uttag?
 
Vad mer finns i närheten av detta uttag, inte nödvändigtvis anslutet i uttaget? Elektronikprylar, lågenergilampor, radio, TV etc kan störa. Laborera lite med att stänga av allt som drivs med el som finns i närheten.
 
Antenn uttaget till tvn går in i närheten annars är de ca 3meter till nästa uttag där det oxå bara finns fönsterbelysning har provat stänga av allt i den halvan av huset utan skillnad
 
Måste ju vara billigast och snabbast att prova ny mobilladdare..låter som om det är den?
 
Är likadant m sambons laddare och om de vore laddaren borde de väl va likadant i alla dom andra uttagen?
 
Fortsätt labba! är det själva uttaget i sig, dess placering, eller mobilladdarens/telefonens placering?
- Någon skillnad med lysröret tänt/släckt? Skulle faktiskt kunna vara detta som är boven.
- Vad händer om du drar en skarvsladd från detta uttag och provar en bit ifrån?
- Vad händer om du belastar uttaget med t.ex en vattenkokare?
- Är det isolerat till just din telefon? Kanske svårt att kolla.
 
Känns lite lurt att de kan va lysröret.. Men kan de störa så mkt? Tog en lång skarvsladd och gick nån meter bort då funkar det spelar ingen roll om det är tänt eller släckt ska prova koppla ur lysröret och se om det blir nån skillnad
 
Jag tror du har besvarat frågan själv. Om telefonen fungerar via skarvsladd i problemuttaget en meter bort så finns en, troligen luftburen störning vid uttaget. Om inget annat finns i närheten så håller jag lysrörsarmaturen som ansvarig. Den var gammal sa du. Är kondensatorn frisk?
 
Jag har kopplat ur lysröret utan framgång är precis samma sak finns ingen el på utsidan där heller.. Jag trodde verkligen de var lysröret nu är jag rålös?
 
Grävlingarna under huset kanske har mys-pys med värmefiltar och lavalampor.
 
  • Haha
Fotografen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.