Om du har vatten i vattenlåset och det ändå luktar där när du spolar i toan så tyder det på att avluftningen inte funkar som den ska. Är det en villa så kanske du har en frysning i avloppets avluftning och då kan det trycka upp luft bakvägen genom vattenlås. Är det lägenhet så är det kanske hyresvärden som ska kika på det.
 
  • Gilla
jendapen och 2 till
  • Laddar…
M mlkjhr skrev:
Om du har vatten i vattenlåset och det ändå luktar där när du spolar i toan så tyder det på att avluftningen inte funkar som den ska. Är det en villa så kanske du har en frysning i avloppets avluftning och då kan det trycka upp luft bakvägen genom vattenlås. Är det lägenhet så är det kanske hyresvärden som ska kika på det.
Ja, det låter som att det kan ha med detta att göra. Det började lukta efter att jag haft en lägenhetstillsyn.

Jag tycker att det är konstigt att det börjar lukta nu efter att ha bott här i 5 år, när det aldrig har luktat förut. Jag har aldrig behövt hälla i vatten heller.
 
Är det ett "riktigt" vattenlås där, eller är det ett med gummimembran som kan ha torkat med tiden och blivit otätt?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.