L Lilhamme skrev:
Ok? Låter märkligt då min stannar direkt efter att den backat ut och roterar 90 grader. Men det står "ingen signal".
Skulle det kunna va så finurligt att den roterar och stannar efter det om det är slingbrott, men stannar direkt om det är boxen?
Nej det stämmer, om du startar från laddstationen så snurrar den inte, men om du slår igång den ute på gräsmattan så börjar den alltid med en 360.
 
L Lilhamme skrev:
Ok? Låter märkligt då min stannar direkt efter att den backat ut och roterar 90 grader. Men det står "ingen signal".
Skulle det kunna va så finurligt att den roterar och stannar efter det om det är slingbrott, men stannar direkt om det är boxen?
Lilhamme, fick du någon ordning på det här?

Jag har samma fel på en 520, men bara ibland. Oftast hittar den signal och klipper på som vanligt.
Den kan gå i flera dagar utan krångel, för att senare stanna pipande mitt på gräset och påstå att den inte har slingsignal.
Det löser den oftast själv genom att vänta en stund (20sekunder kanske?) för att sedan göra en 360 och köra igång klippmotorn som vanligt.
 
J Jonas L skrev:
Lilhamme, fick du någon ordning på det här?

Jag har samma fel på en 520, men bara ibland. Oftast hittar den signal och klipper på som vanligt.
Den kan gå i flera dagar utan krångel, för att senare stanna pipande mitt på gräset och påstå att den inte har slingsignal.
Det löser den oftast själv genom att vänta en stund (20sekunder kanske?) för att sedan göra en 360 och köra igång klippmotorn som vanligt.
Min är nu iordning efter väldigt mkt felsök och lagning. Kretskortet var helt paj i många komponenter. Jag hittade en kille på ett annat forum dom hjälpte mig att löda om och byta de trasiga komponenterna.
Väldigt invecklat verkade det vara.
//T
 
  • Gilla
Jonas L
  • Laddar…
Aha. Ska kolla upp min också. Blir ju ett väldigt skakande på komponenterna hela dagarna.
 
J Jonas L skrev:
Aha. Ska kolla upp min också. Blir ju ett väldigt skakande på komponenterna hela dagarna.
Fast kretskortet satt i den svarta lådan på sladden. Det hade förmodligen kommit in fukt som kortslutit
 
Okej. Då är det i matningen till slingan som jag ska börja felsöka. Bra att vi redde ut det! Trodde först att det var i själva klipparen.
 
J Jonas L skrev:
Okej. Då är det i matningen till slingan som jag ska börja felsöka. Bra att vi redde ut det! Trodde först att det var i själva klipparen.
Så är det nog. Vid första anblicken såg kortet friskt ut men inte när det väl synades.
 
L Lilhamme skrev:
Så är det nog. Vid första anblicken såg kortet friskt ut men inte när det väl synades.
 
  • Elektronisk kretskort med korroderade transistorer och brännmärken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonas L
  • Laddar…
Hej,

Min signalenhet till klipparen (Stiga Autoclip 520 2012) verkar ha gett upp... det råkar inte vara någon som har en liggandes? Alternativt om det är något som går att laga!
 
6 inlägg om din trasiga signalenhet ... ok, nu vet nog alla att du söker en sådan.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
E etompau skrev:
6 inlägg om din trasiga signalenhet ... ok, nu vet nog alla att du söker en sådan.
Bra, det var tanken!:p

Problem?!
 
R
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Bra, det var tanken!:p

Problem?!
§ 5.10 Dubbelposta inte
Posta inte samma fråga i flera olika delforum.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
R RoAd skrev:
§ 5.10 Dubbelposta inte
Posta inte samma fråga i flera olika delforum.
Det gäller ju om jag skapar en ny post, vilket jag inte gjort.
 
R
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Det gäller ju om jag skapar en ny post, vilket jag inte gjort.
Varje inlägg är förstås en post, och att spamma samma fråga i flera trådar är något som alla forum jag någonsin varit medlem i haft regler mot.
 
R RoAd skrev:
Varje inlägg är förstås en post, och att spamma samma fråga i flera trådar är något som alla forum jag någonsin varit medlem i haft regler mot.
Så kan det kanske vara men det är inte så tydligt beskrivet i detta forum, men jag har varit medlem länge nog att veta att man inte skapar nya trådar med samma frågeställning (vilket jag inte gjort).

Nu letar jag genuint efter en signalenhet till min klippare, så fråga om någon spam är det inte. Att fråga i trådar där andra har haft problem att sina äldre klippare och kanske rent av har det jag söker liggades är ett effektivt sätt att leta. Frågan är relevant i de trådar jag skrivit, inte andra.

Tråkigt att du tog åt dig, men anmäl inlägget om du känner för det. Då får jag skapa en ny post trots allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.