154 349 läst · 379 svar
154k läst
379 svar
Stenhus i egen regi
Riktigt härligt bygge!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 865 inlägg
Du övervägde aldrig något större än ett infällt mediaskåp? Eller ryms en media omvandlare, switch och 24p router i det skåpet?R RoffeN skrev:Gav mig därefter i kast med nätverket. Har dragit mig för det då jag tyvärr inte märkte upp kablarna in till mediaskåpet. Totalt 24 st
[bild] [bild]
Köpte en testapparat på Kjell o Company som var till stor hjälp. [bild]
Dels så kunde jag med lite systematiskt arbete para ihop rätt uttag till rätt kontakt i skåpet och dels upptäckta de fel jag gjorde vid montering av kontakter och uttag. Både kablar som jag korsat och de som inte klämts fast i blecken.
Nu är de monterade och i drift
[bild] [bild] [bild]
Terminernas inte fibern i mediacentralen?
Trodde först du menade att du bara skulle ha en switch
Tänk på att en Poe switch kan avge ganska mycket värme, så ha det i bakhuvet när du bestämmer dig.
Finns switchar som har typ 4 eller 8 Poe resten vanliga.
Trodde först du menade att du bara skulle ha en switch
Tänk på att en Poe switch kan avge ganska mycket värme, så ha det i bakhuvet när du bestämmer dig.
Finns switchar som har typ 4 eller 8 Poe resten vanliga.
Fiber och modemet sitter på väggen. I skåpet sitter bara en switch.X xLnT skrev:
Ska tänka på värmen
Mycket imponerande bygge! Började följa tråden för länge sen, men den föll bort. Har läst ikapp nu. Går snabbt framåt, särskilt med tanke på att du gör det mesta själv (om jag förstod det rätt).
Ångrar mig att vi inte beställt mer material från billigare grannländer till vårat bygge. Har det överlag gått smidigt med beställningar/leveranser från andra länder?
Ångrar mig att vi inte beställt mer material från billigare grannländer till vårat bygge. Har det överlag gått smidigt med beställningar/leveranser från andra länder?