Problemet med en häck är att det tar alldeles för lång tid för den att växa upp.
Grannen har nämligen 2 stora hundar som hon släpper lösa o springer in på vår tomt för o utföra sina behov, har hittat inte mindre än 20 `bajar` :p + att grundkillarna blev ganska förbannade på att hundarna hade varit i sättgruset till grunden + att vi har en dotter som skulle få panik om dessa hundar kom springande emot henne, o vem skulle inte få det med okända stora hundar :(

Har inte hunnit prata med grannen än men bara att släppa dom så tyder ju på en viss brist på något.. ::)

Därför vill jag ha ett stort staket för o verkligen säkerställa att dessa vovvar inte kommer in på vår tomt samt o få lite insynsskydd för vår altan.


 
Kontakta vänligt grannen och ta upp problemet - det är hundägarens ansvar att hålla dessa under uppsikt - och definitivt inte på er tomt. Jag har själv en stor farlig hund  ;) som naturligtvis inte får löpa fritt - farlig eller ej. Egentligen tycker jag att det är grannen som borde bekosta inhägnaden men ni kan väl gemensamt dela på ett trådstaket och så sätter du en snygg häck på din sida! Grannsämja är värd mycket.

Charmen med trädgård är just detta att den måste få lov att ta tid. Visserligen finns det mer eller mindre snabbväxande häckar men har man inte så bråttom får man fint resultat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.