H
J Jocke Best skrev:
Hur sätter man upp saker med skruvar som ett proffs utan att borra hål i tätskiktet?
Det går inte! I tanke på hur det ser ut, så ser det inte direkt ut som ett proffs har satt dit den.
 
Erbjuder sig nu säljaren att ursprunglig firma åtgärdar är det väl strålande. Inget problem att byta några spruckna plattor, det händer då och då vid montage. Förmodligen har de som satt duschväggen använt fel borr, men likväl går det att fixa till.
 
H HEM2121 skrev:
Det går inte! I tanke på hur det ser ut, så ser det inte direkt ut som ett proffs har satt dit den.
Jag bygger ett 20 tal badrum varje år och skulle inte säga att om en platta spricker så gör det inte en till en kass amatör som aldrig borde få hålla i ett verktyg mer, ibland spricker de bara hur noga man än är, däremot byter man ju en sprucken platta om olyckan vart framme om de finns möjlighet(nya likadana plattor) att göra de.
 
J
H HEM2121 skrev:
Det går inte! I tanke på hur det ser ut, så ser det inte direkt ut som ett proffs har satt dit den.
Ja men rent generellt? Hur sätter du upp något tungt utan att borra?
 
  • Gilla
Espen K
  • Laddar…
Borra med en vass betongborr utan slag. Då brukar det gå bra.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Ja men rent generellt? Hur sätter du upp något tungt utan att borra?
Finns ju brickor med gängstång på man kan limma upp bra tunga saker på.

Jag skulle dock inte göra det. Är inte alls orolig för att borra genom tätskikt. Det är en sån jävla överdriven skräck kring vattenskador pga skruvhål i tätskikt. Det händer ju liksom inte för att man skruvat upp någonting. Såvida man inte begjuter det med vatten som en galning.
 
J
johel572 johel572 skrev:
Borra med en vass betongborr utan slag. Då brukar det gå bra.
Ja men han menade ju på att brottet på tätskiktet var det allvarliga. Blir korta skruvar då.
 
H
P Patzie skrev:
Jag bygger ett 20 tal badrum varje år och skulle inte säga att om en platta spricker så gör det inte en till en kass amatör som aldrig borde få hålla i ett verktyg mer, ibland spricker de bara hur noga man än är, däremot byter man ju en sprucken platta om olyckan vart framme om de finns möjlighet(nya likadana plattor) att göra de.
Här har det ju inte bytts ut några plattor, utan de har lämnat efter ett dåligt utfört arbete.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.