Det blir en rörfirma som får komma och filma. Och detta gäller ju garaget som är fristående en bit från huset. Förhoppningsvis blir det gjort till veckan, så får man ta det därifrån sen.

Garaget upprättades för bra länge sen också, innan det fanns mexibruk. Därför har det också lossnat på en del ställen. Får väl komplettera här och där med tiden vad gäller det :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ok, ja då skulle det ju kunna vara en stenkista. Du får uppdatera här efter filmandet :D.
 
  • Gilla
Robgra82
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ok, ja då skulle det ju kunna vara en stenkista. Du får uppdatera här efter filmandet :D.
Will do!
 
  • Gilla
akvariekillen och 1 till
  • Laddar…
Har filmat och det var svårt att säga vad stoppet beror på. Så nu har jag gått lös med spaden. Verkar löpa ett rör tvärsöver och vart det leder har jag ingen aning om riktigt. Det rör som jag nu hade för avsikt att undersöka närmare slutar kloss mot röret som löper tvärsöver.

Känns som att projektet tog en konstig vändning och nu vet jag inte riktigt hur jag ska tänka. Hade båda rören slutat där hade jag nog byggt ihop dagvattenkassetter och satt på en grusbädd som jag kopplat in rören i. Men nu blev det ju genast lite bökigare.
 
  • En uppskottad grävyta vid en byggnad där ett tvärgående rör upptäckts under jorden nära andra rörinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd grop i trädgård som visar tvärgående rör, med förvirrad emoji och röd pil som pekar uppåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju någon form av dagvattenrör. Kommer det från dränering eller stuprör på huset?
 
Du har PM
 
Problemet med sprängningarna är nu förhoppningsvis hittat och åtgärdat. Nu återstår "bara" resten, men det har jag för avsikt att leja bort
 
  • Plaströr i grävd grop med vattenansamling vid byggprojekt, indikerande avlopps- eller dräneringsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd grop med orange konnektor sammanfogande dräneringsrör fylld med vatten nära husgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SamuelAlm och 2 till
  • Laddar…
Snyggt! Bra jobbat (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.