BirgitS BirgitS skrev:
Det bör väl reklameras oavsett om det görs i form av en tvåårsbesiktning eller något annat sätt.
Jag vill åtminstone ha svar från säljaren/byggaren vilken typ av tätskikt/silikon som använts, men säljaren har lagt sig till med att ignorera mig...
 
BirgitS
Meddelanden via SMS till det mobilnummer som säljaren har gett dig anses komma fram även om säljaren inte svarar dig.

Om ett företag inte följer lagarna så finns det ju åtgärder som ARN och tingsrätt man kan ta till. Kommunens konsumentvägledare i första hand (om det finns någon) och Hallå konsument (Konsumentverket) i andra hand är bra på att ge juridisk besked om hur man går vidare på bästa sätt.
 
  • Gilla
MjölnarBengt
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Meddelanden via SMS till det mobilnummer som säljaren har gett dig anses komma fram även om säljaren inte svarar dig.

Om ett företag inte följer lagarna så finns det ju åtgärder som ARN och tingsrätt man kan ta till. Kommunens konsumentvägledare i första hand (om det finns någon) och Hallå konsument (Konsumentverket) i andra hand är bra på att ge juridisk besked om hur man går vidare på bästa sätt.
Jo det är via SMS jag sökt kontakt. Säljaren har tidigare hänvisat alla frågor till mäklaren, vilket är lite konstigt, mäklaren har ingenting med detta att göra.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.