D09 skrev:
Där har du din kant ;)

Vad väntar du på? Det är kul när det smäller :wow:
Haha tänkte att lite bygglov och sånt kan vara bra innan man börjar men kanske bara skall börja hobbyspränga för skoj skull :wow:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tänk på en sak som de flesta missar och det är vad för markisolering man använder mot berg?...Detta är speciellt viktigt om vatten kan tränga in under plattan i form av störtskur...hydraulkrafter på EPS och annan isolering kan knäcka plattan.
Inget kul om du har golvvärme i plattan. Tänk på randisoleringen En bra isolering är glasskum ovanpå leca den är helt fuktokänslig

Smart med nivånivelering med leca och sedan Glasskum koljern eller foamglas /EPS då kapilärbryter du med leca kolla så att du har avrinning eftersom du kan få in vatten via sprickor i berget etc...
 
Hohoho pratade precis med en stenspräckare. Skickade lite bilder och förklarade hur mkt som behöver tas bort. Fick ett ungefärligt pris på 100000, sen tillkommer mer $$$ för bortfraktning utav stenen :thumbdown:
 
Det kan vara värt att kolla med en entreprenadfirma, någon sån med 2-3gubbar. Dom kan ha tillstånd för krutpatroner och kunna göra jobbet på timme istället.

Är det svårt att komma till ytan från väg?
 
  • Gilla
patfred
  • Laddar…
corre skrev:
Det kan vara värt att kolla med en entreprenadfirma, någon sån med 2-3gubbar. Dom kan ha tillstånd för krutpatroner och kunna göra jobbet på timme istället.

Är det svårt att komma till ytan från väg?
Nej det är inte speciellt svårt att ta sig dit. Jag kanske skall kolla med min vän på Cramo om dom har sånna där fräsiga hydrauliska stenspräckartjofräser och testa själv först, det enda jag har att förlora är lite tid och en liten summa pengar
 
D09
patfred skrev:
Hohoho pratade precis med en stenspräckare. Skickade lite bilder och förklarade hur mkt som behöver tas bort. Fick ett ungefärligt pris på 100000, sen tillkommer mer $$$ för bortfraktning utav stenen :thumbdown:
100 000!

Dags att damma av min gamla licens :wow:
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Byggahusmöte på gång?
Lite maskin och pangpang en helg ;)
 
D09
corre skrev:
Byggahusmöte på gång?
Lite maskin och pangpang en helg ;)
Om bara tiden hade funnits så hade det varit sköj

Tror dock inte min licens gäller de simplex utan bara de gamla hederliga spräckarna
 
D09 skrev:
100 000!

Dags att damma av min gamla licens :wow:
Haha ja du är välkommen! Jag tyckte det lät jävligt dyrt men han sa att dom tar 18500 om dagen + skott och att det skulle ta 4-5 dagar :screwy:

Jag tror dock inte jag behöver ta bort riktigt så mkt som jag sagt innan, var precis ute å mätte igen och det räcker egentligen att komma ner 30-40 cm, tänker nog ge mig på ett försök på egen hand först annars låter det ju klart värt att gå powertools kurs.
 
Var för någonstans, lite närmare bestämt, är det som spräckningen ska göras?
 
thomasx skrev:
Var för någonstans, lite närmare bestämt, är det som spräckningen ska göras?
Inte riktigt med på vad du menar här? Du får nog omformulera din mening :) (no offence)
 
patfred skrev:
Inte riktigt med på vad du menar här? Du får nog omformulera din mening :) (no offence)
Jo, alltså, ligger berget du vill spränga bort i Boden, Trelleborg, Västervik, eller kanske i Kungälv?
 
thomasx skrev:
Jo, alltså, ligger berget du vill spränga bort i Boden, Trelleborg, Västervik, eller kanske i Kungälv?
Jaha! Jag bor på Hisingen i Göteborg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
patfred skrev:
Jaha! Jag bor på Hisingen i Göteborg
Då bor vi nog inte så långt ifrån varandra.

Om du PM'ar över lite kontaktinfo så kanske jag kan svänga förbi och se om jag kan hjälpa dig. Har som sagt gjort ett likadant större jobb här hemma + lite annat smått, och har licens. Men jag gör i så fall inte mycket mer än att ladda och skjuta, resten får du fixa ;) Men jag kan så klart ge en del tips och råd.
Om du vill.
 
  • Gilla
rampante och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.