nikasp skrev:
Med dataabonnemang och så länge du inte är i fjällen (utanför täckning) så kan du lyssna i alla fall så det är inte ett så stort praktiskt bekymmer. Nya tider :)
Håller med fullständigt, det är nya tider. Har lyssnat streamat sen Pandora-tjänsten fanns gratis. Dock vill jag stänga av min tillgänglighet på nätterna (jobbar i ett globalt företag där alla inte respekterar tidsskillnader) men ändå somna till en radio. Då är det lätt att sätta telefon i flygplansläge och på med radion samtidigt som man laddar den... ;-)

Sent from my LT26i using Tapatalk
 
Internetradio funkar i de allra flesta fall med ett enda undantag, och det är när det är viktigt att få höra det som sänds i realtid, t ex om man ska hålla koll på att det är dags att gå till bussen när 07-nyheterna går på. Jag har aldrig någonsin lyckats köra webbradio med mindre än minst 1-2 minuters latency, dvs tidsfördröjning från ursprungskällan, och ja jag har bra bredband och allt det där. Som sagt, i de flesta fall är det inget problem, men mitt ordningssinne störs av det...
 
nikasp skrev:
Den där Logitechen är fin. En bekant har den som väldigt avancerad köksradio. Simpel installation också. [länk]

[bild]
Har denna i köket, ger den (y)(y)(y)(y)
 
Squeezebox radio i köket och squeezebox classic i vardagsrummet.
Kör mest radio i köket, med helt ok ljud och mp3 via squeezeservern i vardagsrummet. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.