Jag har köpt en recond. DeWalt spikpistol. Inte just den angivna modellen, men ändå... Den var i alla fall så vitt jag kunde bedöma i 100% nyskick.
 
Staffans2000
Vilken kung säljer gamla renoverade verktyg?

Staffan
 
Toolking = verktygskungen, kanske?
 
jonten skrev:
Jag köpte från toolking och betalning blev med visa. Beställde på tisdag morgon och hade maskinerna i min hand redan torsdag 10.30!! :surprised: Har aldrig varit med om en så snabb leverans. Tool plus svarade lite långsamt på mina mailfrågor men var annars en het kanditat. Det blev 2 recondade pistoler från kungen. :) Hade lite bråttom då jag skall börja spika ytterväggarna imorgon måndag.

Har precis köpt spik från Gunnebo. De fanns på K-rauta. Det finns listor på vilka som passar till vilken picka precis som Fasting65 skrev. Det är bara att fråga i affären.

//Jonte
Jag funderar också på att beställa en recondad pistol D51844, följde det med någon utbytbar spets dvs så att man kan byta ut den taggiga till den med gummisko, tex för spikning på panel?:confused:
Skulle behöva någon som köpt en sådan som kan svara på detta.
 
Jag svarade på den frågan i en annan tråd igår, men jag hade fel!

Tools of the trade gjordenyligen ett test av sk "framing nailers" 18 pistoler testades, däribland D51844. Jag citerar en viktig passage:

No-mar caps. Aggressive toenailing teeth are essential for framing with a nailer, but a no-mar cap to take the bite out of them is a great idea, too. If all you do is shoot walls together, you're not going to care, but the day you need to run a redwood deck or a little fascia, you're going to wish your nailer had a no-mar cap. The Bostitch, Grizzly, and Prebena come with one, and Craftsman, Grip-Rite, Milwaukee, Pneu-Tools, and Porter-Cable not only include a cap, but also provide onboard storage for it. I really like this idea; if I drop a cap into my nail pouch when I don't need it, it's sure to be lost. Then I'll be back to hand-banging that redwood while my high-dollar nailer takes it easy in the shade. Max has a storage clip, too, but the cap must be bought separately.
Detta tyder på att D51844 levereras utan denna gummisko. Om man tittar på sprängskisserna på Dewalts hemsida, verkar det som om den inte ens finns som reservdel.

Här är länket till testet:
http://www.toolsofthetrade.net/industry-news.asp?sectionID=1491&articleID=649074

Jag har en Bostitch N88RH-2MCN som jag är nöjd med. Den har bytt namn till F21PL-MCN, eller något liknande. Den har fördelen att den kan skjuta ankarspik genom byggbeslag.
 
mattiasp skrev:
Jag svarade på den frågan i en annan tråd igår, men jag hade fel!

Tools of the trade gjordenyligen ett test av sk "framing nailers" 18 pistoler testades, däribland D51844. Jag citerar en viktig passage:



Detta tyder på att D51844 levereras utan denna gummisko. Om man tittar på sprängskisserna på Dewalts hemsida, verkar det som om den inte ens finns som reservdel.

Här är länket till testet:
[länk]

Jag har en Bostitch N88RH-2MCN som jag är nöjd med. Den har bytt namn till F21PL-MCN, eller något liknande. Den har fördelen att den kan skjuta ankarspik genom byggbeslag.
Ok tack för tipset, skulle behöva en bra picka för rimlig peng som klarar 90 mm spik samt att kunna spika panel utan fula märken, tex någon bra att importeta från US.
 
maittiasp brukar ju tala sig varm för den Bostitch som han själv nämner, kolla den kanske?
 
Jaha, ja, det kanske jag brukar... Det är dock den enda spikpistol i den storleken som jag har erfarenhet av. Det kanske finns andra som är bättre. Hitachi och Max brukar få goda omdömen på amerikanska fora. Kolla testet som jag länkade till.
 
mattiasp skrev:
Jag svarade på den frågan i en annan tråd igår, men jag hade fel!

Tools of the trade gjordenyligen ett test av sk "framing nailers" 18 pistoler testades, däribland D51844. Jag citerar en viktig passage:



Detta tyder på att D51844 levereras utan denna gummisko. Om man tittar på sprängskisserna på Dewalts hemsida, verkar det som om den inte ens finns som reservdel.

Här är länket till testet:
[länk]

Jag har en Bostitch N88RH-2MCN som jag är nöjd med. Den har bytt namn till F21PL-MCN, eller något liknande. Den har fördelen att den kan skjuta ankarspik genom byggbeslag.
Gällande Dewalt
Kikade närmare på hemsidan, och det verkar finnas ett kit som heter Bumper kit "attachments" som verkar funka som en gummisko, sedan fick jag även ett mail från DW:s kundtjänst "Det finns en skyddsnos D518007 som man kan använda, detta är det enda vi kan erbjuda"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.