Den ska vara synlig, så helst vill jag ha bort skruvarna helt.
 
Kommer du åt så kan du nog skruva ut dem med en rejäl rörtång eller polygrip.
 
altren skrev:
Får se om det blir en slagskruvdragare vid senare tillfälle -- verkar ju vara en mycket trevlig maskin. Ni som har en, kan den ersätta en vanlig skruvdragare helt, eller använder ni den bara när det krävs extra stort vridmoment?
Nästan så, om jag har skruvdragaren och slagskruvdragaren på samma ställe väljer jag slagisen i alla lägen utom när det ska skruvas väldigt försiktigt, dvs korta eller smala skruvar eller dåligt material att skruva i. Över 3mm grova och över 25mm långa skruvar i normalt virke så kör jag slagisen. Den ersätter inte skruvdragaren rakt av då en chuck som tar borrar är svårt att klara sig utan.
 
Johan_Pettersson
Slagskruvdragarna lämpar sig bäst för grövre skruv då långa smala tenderar fjädra för mycket så allt står stilla.
Ingen ersätter helt den andra.
 
Daniel_N skrev:
Kommer du åt så kan du nog skruva ut dem med en rejäl rörtång eller polygrip.
Det blir nog nästa variant jag ger mig på. Skruvarna sticker trots allt ut en liten bit, så de borde gå att greppa tag i.

Ser ni någon fördel med rörtång vs. polygrip? Givet att de sitter så förbannat hårt, tänker jag mig att en rörtång -- som väl nyper åt hårdare ju mer man tar i? -- borde passa lite bättre. En snabbsökning här på forumet pekade dessutom på att (generellt sett) en hyfsat billig rörtång är någorlunda ok, medan en hyfsat billig polygrip är nästintill värdelös.
 
Generellt sett så kniper man åt hårdare med en rörtång än en polygrip av samma längd.
 
Håller man polygripen rättvänd så griper den åxå bättre ju hårdare man drar
 
http://www.lobomatic.com

Kolla på denna länk och kolla under katalog och besök sedan din närmaste riktiga järnhandel..
och beställ vad du ska ha de har de mesta vi vanliga dödliga kan behöva..
 
Rörtången fixade biffen! Skruvarna satt så hårt att de gick av en bit under skallen, men det blir bara till att spackla igen så får de sitta kvar inne i väggen som ett minne :).

Återigen stort tack för all hjälp! Det här forumet är ju smått fantastiskt d^_^b.
 
  • bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.