Felders slang är 120. Jag köpte den i tron om att den var 125 för jag trodde att min såg hade 125 anslutning
för jag hade för mig att det stod så i manualen. Men slangen är 120 och den passar på sågen så det kan bli.

Mvh Pär H
 
Har samma problem som du Pär, har 4 maskiner med 120 anslutning. Köpte nyligen 125slang från DUAB. Felder har ju kampanj nu så man kanske skulle inhandla deras slang. Är deras slang mjuk och smidig Pär?

/Matthias
 
Jag har den billigare varianten och den är sjukt smidig och extremt tålig du har väl set penntricket felder visar på en bild.

pär
 
Jo penntricket har jag sett. Men som illustratör så tror jag inte alltid på det jag ser ;)

Jag tar dig på orden (igen), Pär och beställer Felder slangen.
 
Har själv provat penntricket och det fungerar.
Kolla inlägg 30 kanske värt att tänka på


Pär
 
Redigerat:
Utifall det är fler än jag som inte kände till "penntricket" innan:

z_02.0.312_04_1100x1100.jpg
 
Är trött på DUAB husets enormt bångstyriga 125mm slang, Det känns som att brottas med en boaorm varje gång man ska trilskas med den. Skulle den ligga mer eller mindre permanent så hade det funkat . Så jag tänker göra mig av med den och byta till en smidigare, föreslagsvis då Felders smidiga 120mm.
Tänkte göra blastgates/spjäll, med en 125mm slang kan man använda 125mm Spiro stumpar men har ngn förslag på vad man ska använda till 120mm slang? Eller går 120 slangen att töja ut och trä över ett 125 rör?

Är dessutom i behov av 63mm smidig slang, så har ni några inköpsställen med bra priser så meddela gärna. Exempelvis Theofils har 50/80/100/120... men inga 63mm

Tack på förhud
 
Se där, jag har kommit till precis samma slutsats... DUAB:s slang är stöddig och fin men styv som ett armeringsjärn. Tyvärr får jag nog leva med den egenskapen :(
 
Masses skrev:
Är dessutom i behov av 63mm smidig slang, så har ni några inköpsställen med bra priser så meddela gärna. Exempelvis Theofils har 50/80/100/120... men inga 63mm

Jag köpte en 63mm från axminster, http://www.axminster.co.uk/axminster-general-purpose-extraction-hose-prod22322/ , passa perfekt till mina 63mm blastgates från samma ställe.

Finns från 38 - 150mm. Är smidig tycker jag men har å andra sidan inget att jämföra med.
 
Tack för tipset, ser att det är PVC slang så den är, gissar jag, lite för styv i min mening

Kan tillägga att jag fick följande priser hos Kuntze.se

125mm PU lätt - 555kr/m
63mm PU lätt - 309kr/m
moms tillkommer q(;^;)p
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.