pacman42 pacman42 skrev:
Glasslådorna ligger i min förvaringsväska i bilen. Där finns även flagga för lång last, startkablar och mycket mer. Det är bara SÅ mycket enklare om sakerna har en egen förvaring i förvaringen.
Låter som en toppenlösning när man har en två tre stycken. För att slippa totalt trassel när mängden motsvarar 30 glasslådor så gör jag mig besväret att rulla upp alla band och bara trava dessa i lådorna, mer ordning än så orkar jag inte med....
 
  • Älska
pacman42
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Låter som en toppenlösning när man har en två tre stycken. För att slippa totalt trassel när mängden motsvarar 30 glasslådor så gör jag mig besväret att rulla upp alla band och bara trava dessa i lådorna, mer ordning än så orkar jag inte med....
Självklart. Har man tillräckligt många för att de skall kunna ligga fint travade i större lådor så är ju det ännu bättre! Jag har dock bara åtta, som är spridda i två grupper om fyra (i ena bilen samt i garaget ifall man skulle låna ut släpet).

Som vanligt så beror lösningen på användningen...
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Optimalt inlägg i lasthållardebatten ;)
Oops, så går det när man har två trådar öppna samtidigt på byggahus. Tyvärr så håller inte post-fönstret reda på vilken tråd man skriver ett inlägg i....

Inlägget nu raderat.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Låter som en toppenlösning när man har en två tre stycken. För att slippa totalt trassel när mängden motsvarar 30 glasslådor så gör jag mig besväret att rulla upp alla band och bara trava dessa i lådorna, mer ordning än så orkar jag inte med....
Jag skulle tömma 30 lådor glass och prova. Det kan ju funka! ;)
 
  • Älska
pacman42
  • Laddar…
Vilket tips, ännu bättre att vi precis lämnat alla förpackningar i återvinningen. Dax för återbesök i Slöinge alltså :D
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vilket tips, ännu bättre att vi precis lämnat alla förpackningar i återvinningen. Dax för återbesök i Slöinge alltså :D
Besök i slöinge är aldrig fel... :) En av fördelarna med att flytta söderöver från Göteborg.

Enjoy!
//Ronnie
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Äh, man bygger en REJÄL förvaringslåda och skaffar specialbil för det. Spännband mm ska man vara rädd om!
 
  • Stor förvaringslåda i bakluckan på en bil fylld med verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lizzardo och 2 till
  • Laddar…
S skogstomten skrev:
Äh, man bygger en REJÄL förvaringslåda och skaffar specialbil för det. Spännband mm ska man vara rädd om!
Bättre än glass? ;)
 
Syns inte riktigt men tror där finns 3 små glasslådor för småprylar i vissa av facken också!

Så det ena utesluter inte det andra och glass är gott!

(Bilen är skräddarsydd som dragbil för biltransportsläp och båttrailer)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Kortare spännband kan man linda ihop och trä ett reflexband runt. Snyggt och prydligt
 
  • Två ihoprullade spännband med reflexband runt, liggande på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mune och 10 till
  • Laddar…
optimum
K Kjell_G skrev:
Kortare spännband kan man linda ihop och trä ett reflexband runt. Snyggt och prydligt
Mycket bra lösning.
Jag har alltid pyssel med mina sådana remmar.
Ibland har det blivit el tape men inte lika bra.
Dessutom har man tillgång till reflexbanden om man har några sådana här liggandes i bilen eller garaget.

Bästa billigaste idén här på länge.

Stort tack.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Jag är väldigt sugen på tie away lådan men lyckas inte hitta den till salu i europa. Kombinationen förvaring och upprullare är väldigt tilltalnade

https://tieaway.com/

Screen_Shot_2018-02-05_at_5.30.27_PM_540x.png
 
T toolman77 skrev:
Jag är väldigt sugen på tie away lådan men lyckas inte hitta den till salu i europa. Kombinationen förvaring och upprullare är väldigt tilltalnade

[länk]
[media]
[bild]
Det är ju veven som har ett värde. Resten är väl rätt enkelt att få till. Kanske enklare att be någon skriva ut en vev på en 3D-skrivare?
 
Det finns lösa vevar att köpa som funkar även för fullvuxna spännband.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Och passar på skruvdragaren.

En vettig låda är alu-verktygslådan på jula, bultad i framstammen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.