Hej

Har både SP o Elit träfönster. Ingen gigantisk skillnad men det är nog bättre pris på SP o därför skulle jag välja dom.

Vi fick även 1250:- tillbaka då 1 fönster kom en vecka sent. Vi behövde inte bråka oss till det.

/ P
 
Om man har spröjs så är ju spröjsinfästningen på Sp´s fönster mycket smart gjord. Jättesnyggt o smidigt.

Staffan
 
Satt in 5 fönster och 1 F-dörr från Elit under det senaste 1,5 året och vi är mycket nöjda. Iaf än så länge...
 
Kan tala om att SPs nyaste altandörrar är väldigt bra.
Bättre manövrering och kvalité än dom tidigare SP dörrarna. Dom känns mer som ordentliga ytterdörrar när man stänger dom än klassiska altandörrar.

En nackdel. När man öppnar dörren och vill låsa fast den i öppet läge så drar man handtaget uppåt från de ursprungliga horisontella läget. Dörren är nu låst. När man sedan skall stänga den, måste man först trycka ner handtaget, från de urspungliga horisontella läget för att "låsa upp" innan man stänger dörren. SAMTLIGA Som jag har haft på besök tar bara tag i dörren och DRAR igen den, eftersom den enligt gammal klassisk stil, ser ut att vara i olåst läge, när handtaget står i horisontellt läge. Hänger ni med.

Men annars mkt nöjd med dom.

//DVE
 
Hattifnatta skrev:
I vårt förra hus köpte vi Sp-fönster då de var mycket billigare. Vi reklamerade dock Sp-fönstren eftersom de var slarvigt tillverkade, kittet hade runnit ut flera cm på glasen. Efter vi klagat kom en representant från Sp-fönster hem till oss. Han höll med, men det enda som hände var att han skrapade bort kittet med ett rakblad.´Kändes inte helt proffsigt...I vårt nuvarande hus valde vi Elitfönster och är än så länge nöjda.
Hur skulle de åtgärdat då?
Monterat ner fönstren och skickat dem tll fabriken?
 
C
Vi har köpt 18 fönster o 4 balkongdörrar av SP.

Hyfsat just pris, vi är inte nöjda med finishen på måleriet men aluminiumutsidan verkar o.k. Jag tror inte att man får bättre fönster/dörrar än vad man betalar för. Fönstren o dörrarna har suttit uppe i cirka 1,5 år......

Skulle nog välja SP igen.

Carra
 
Hej!
Hur är situationen idag 2018, med skillnaden på ELIT resp SP-fönster.
Tråden här är ju ca 10 år gammal.
Finns det nya erfarenheter från nutid på fältet ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.