Hej.
För att slippa liknande problem har jag satt en lapp på pannan till sotaren som upplyser om att jag sotar pannan själv.
 
Jag har inga problem med att erkänna att det jag gjort möjligen är fel mot starkström... Vad du nu skrev lagen. Så kan det vara och jag vet några som fått sig uppläxningar av elektriker för det, elektriker som vägrat göra jobb, helt klart helt rätt. Men då är frågan varför sotaren väljer att sota en pelletsbrännare som han då inte får röra. Och åldern på brännaren är vad den är. Det är en värmebaronen bio, är den ute tiden eller?

Och även om det inte var så här, så kunde det ju vara så att man ville rengöra allt när endå pannan var avstängd och därav var den öppen när Sotaren kom. Det är ju endast jag som vet hur länge den stått öppen.

Men jag förstår din ståndpunkt, jag har gjort fel och skall stå för kostnaden och sotaren har gjort rätt.
 
GordonE skrev:
Hej.
För att slippa liknande problem har jag satt en lapp på pannan till sotaren som upplyser om att jag sotar pannan själv.
Följer det förslaget. ;)
 
jag och jag skrev:
Har jag helt fel, eller har han fel, hur ser ni på det hela?
Det är ju alltid svårt att svara när man bara har ena partens syn på det hela. Nu menar jag inte att du inte redovisar det hela korrekt, men det finns alltid synpunkter från den andra parten som kan påverka bedömningen.

Men, utifrån din beskrivning och din mailväxling skulle jag låta reparera skadan och vidarefakturera det hela till "sotarföretaget". Om det hela egentligen är värt att driva kan säkert diskuteras, men jag skulle nog inte ge mig i första taget.
 
Alfredo skrev:
Det är ju alltid svårt att svara när man bara har ena partens syn på det hela. Nu menar jag inte att du inte redovisar det hela korrekt, men det finns alltid synpunkter från den andra parten som kan påverka bedömningen.

Men, utifrån din beskrivning och din mailväxling skulle jag låta reparera skadan och vidarefakturera det hela till "sotarföretaget". Om det hela egentligen är värt att driva kan säkert diskuteras, men jag skulle nog inte ge mig i första taget.
Jag skulle vilja säga att du har både min och deras uppfattning utifrån mailen som skickats mellan oss. Sedan har ju jag för min talan under forumets gång, de har sotartjänsten ej fått göra. Men som jag ser det och som endel andra ser det så är det ett helt klart fall! Men det finns alltid vinklar, men läser man eposten så ger de oxå uttryck för vad de anser. ;)
 
Nu är allt färdigt. Brandchefen och Sotarchefen kom ut och kikade och sa: - Helt klart att vi betalar kalaset. Och jag lovade att jag i framtiden skulle ha kåpan på. Bravo FLENS KOMMUN. Men som sagt, dom försöker alltid, eller inte? ;)
 
Gratulerar. Strongt av dem att stå för sitt misstag.
 
ThomasLindgren skrev:
Gratulerar. Strongt av dem att stå för sitt misstag.
Man tackar för gratulationerna och det är som du säger, starkt av dem att ändra sig, kommunalt beslut brukar aldrig gå att rubba på, hur mycket "fel" det än må vara.. ;)
 
johanpelle skrev:
Lämnar du brännaren utan kåpan monterad får du väl skylla dig själv. Det är ett brott mot starkströmsförordningen dessutom.
En del ska då alltid bråka på andra när dom gjort fel själva.
Skaffa en modern brännare och skrota det gamla museiföremålet så slipper du sådana här problem senare.
Kan inte vara lätt att jobba som sotare.:(
vart finner man en pellets brännare som ä så gammal att den ä på museum ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.