Jag testade allt möjligt, funkade sådär. Skaffade katt förra hösten och den enda jag sett till i år hade katten redan tagit död på.
Ett annat tips men som kanske inte är det mest korrekta är att i samband med att man bränner gräs använda en gasoltub från husvagnen, lång slang med brännare. Råka fylla rejält med gasol i en öppning innan man klämmer in handtaget hela vägen så det tänds. Det vibrerar i marken och det sägs att sorkar inte tycker om vibrationer ;)
Men nåt sånt har man ju aldrig testat...
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag hade problem med sork innan och provade allt. Köpte Carbid och det har funkat kanon bra, har bara haft två sorkskott på ett halvår. När jag gjorde första behandlingen så stoppade jag Carbid i alla sorkskott på tomten. Om det är regnigt ute tror jag det är bättre att inte hälla vatten på utan låta det ligga o pyra från fukten i jorden.
 
Hade problem en höst med massiv sorkinvasion, tillverkade en egen typ betongvibrator som grävdes ner mitt på gräsmattan hyfsat långt ner. Denna kördes sedan i intervaller om 10 minuter varje timme i två veckor och sorkarna försvann snabbt...
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
En vindsnurra (med lagom obalanserad rotor) på en käpp nerkörd i backen fungerar också av samma anledning som betongvibrator.
Just nu har jag inga snurror, jag får nog snickra till några: efter vad jag hittills sett verkar det bli riktigt intressant när snön smälter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.