Kör med Denon Heos hemma, 1 Amp, 1 Link & 7st Heos 1. Fungerar riktigt bra, hur nöjd som helst med appen lch hårdvaran.

Något du undrar över? Valet för mig stod mellan Sonos & Heos. Jag var och skulle köpa allt på Hifi-klubben och har själv bra koll på allt då jag är Hifinörd av dess like.
Denon känns mer för den som har lite större koll när det gäller hifi trots ett väldigt enkelt gränssnitt. Tror det är mer framtidssäkert när det gäller vad som komma skall osv.

Tror båda systemen är bra, Heos var även mest prisvärt.
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
Andreas Blomkvist skrev:
Kör med Denon Heos hemma, 1 Amp, 1 Link & 7st Heos 1. Fungerar riktigt bra, hur nöjd som helst med appen lch hårdvaran.

Något du undrar över? Valet för mig stod mellan Sonos & Heos. Jag var och skulle köpa allt på Hifi-klubben och har själv bra koll på allt då jag är Hifinörd av dess like.
Denon känns mer för den som har lite större koll när det gäller hifi trots ett väldigt enkelt gränssnitt. Tror det är mer framtidssäkert när det gäller vad som komma skall osv.

Tror båda systemen är bra, Heos var även mest prisvärt.


Ja spelar bara Spotify från mobil/padda. Vad jag förstod så styr man lite olika på heos/Sonos?

Heos amp via appen Spotify och med Sonos amp via appen Sonos ?

Nackdelen med heos var väll att man inte kunde köra olika låtar från Spotify i olika zoner?
 
För att köra olika Spotify i olika zoner krävs det olika konton i Spotify. Men är det en "familj" har man väl kanske ett familjekonto där alla har sin egen inlogg så kan man ju sköta den Zon man är i.

Själv har jag aldrig känt att jag vill eller behöver spela olika musik i olika rum, visserligen bara jag och min fru, inga barn men ändå.
Tycker för övrigt att Spotify connect är överlägset, så sjukt smidigt att "styra" det hela med appen alt. Sproify i datorn.
 
Andreas Blomkvist skrev:
För att köra olika Spotify i olika zoner krävs det olika konton i Spotify.
Fel. Sonos kan spela olika låtar i olika zoner med ett vanligt konto. Hur det funkar på andra system vet jag inte.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Okey nä helt klart. Tack för snabba svar. Tror heos kommer göra mer än nöjd :)
 
Kave skrev:
sen tycker jag personligen att Spotify är sjukt mycket enklare att hantera i Sonosappen än i Spotifys egna app. Sen är det ju bra med något som gör att man kan byta musikleverantör till annat, kanske när investerarna tröttnat på att hälla prngar över Spotify?
Jag håller helt med ang sonosappen. Det var jag fram till för något år sen, men nu är den riktigt bra.
 
jonmo skrev:
Fel. Sonos kan spela olika låtar i olika zoner med ett vanligt konto. Hur det funkar på andra system vet jag inte.
Jag pratar om Heos inte Sonos
 
MatsNyman skrev:
Okey nä helt klart. Tack för snabba svar. Tror heos kommer göra mer än nöjd :)
Tror man blir nöjd oavsett vad man väljer.

Tycker Heos högtalare har bättre design, samt att man kan köpa 2st Heos 1 för 2700:- är sjukt prisvärt. Tycker den räcker till mer än väl i sovrum, badrum, kök etc.
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
Sonos gillar jag men deras app suger i jämförelse med Spotifys egna. Såpass att jag installerade en chromecast audio en dag när jag fick nog. Men den suger &så, så nu är jag tillbaka på Sonos.
Men det blir nog inga fler sonoskomponenter (idag 6) för min del, förrän Spotify connect supportas.

Fast jag har haft Sonos sedan dom dök upp och aldrig haft minsta lilla problem och alla prylar funkar fortfarande efter 12 år eller vad det är.
Bra support för Sonos i alla (?) hemautomationssystem &så, så man kan köra igång musiken i duschrummet när man tar morgonduschen osv. :)
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
MatsNyman skrev:
Dayton ma1260 verkar bra, fast då måste man ha nån typ av Sonos Connect eller heos Link till varje zone. Måste finnas nått billigare alternativ än köpa 4-5 linkar? Men ändå som har samma funktion
Jag har en 1240, eller snarare hade eftersom den precis gått sönder som jag hade 6st Chromecast Audio inkopplade till. En helt ok lösning, framförallt mycket billigare än 6st Connect Amp :)
 
OK. hur funkar och hur smidig är Chromecast till skillnad mot heos och sonos? ( har noll koll haha )
 
MatsNyman skrev:
OK. hur funkar och hur smidig är Chromecast till skillnad mot heos och sonos? ( har noll koll haha )
Inte alls speciellt smidig, imo. Spotify Connect funkar bara från luren (inte från desktop-programmet), och det är ibland söligt för Spotify att hitta min Chromecast Audio för att 'casta'.

Men det är svårt att komma undan billigare.. :) Du kan ju prova att skaffa en, kostar lite att få lite smak för lösningen.

Jag kopplade alltså en Chromecast Audio till Line in på en av Sonoskomponenterna, och kunde därigenom köra spotify connect.

FFA är det sökningen som är sämre i Sonos app än Spotifys egna, så jag brukar söka och göra spellistor på desktopprogrammet, eller i luren och sedan spela upp dessa i Sonos. Lite omständigt men det funkar.
 
Försökt ta dig till Hifi-klubben och testa på Sonos och Heos, de flesta butiker jag besökt är ruskigt bra att ha att göra med även om man bara är inne för att kika så kopplar de gärna om så man får lyssna, klämma och känna =)
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
vespaman skrev:
Inte alls speciellt smidig, imo. Spotify Connect funkar bara från luren (inte från desktop-programmet), och det är ibland söligt för Spotify att hitta min Chromecast Audio för att 'casta'.
Spotify Connect har funkat ganska länge från Desktop-versionen. Iallafall på windows.
 
  • Gilla
mdahl
  • Laddar…
Bowman
Ja jag kör Spotify från desktop och iPhone till chromecast audio om vartannat, inga problem där inte..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.