Takstolarna har innermått på 429cm snözon 3 de är tillverkade efter den snölasten så de är inga problem
 
Nej jag har inte läst på om sprayisolering va är det för lambda värde på det ?
 
Enligt de firmor som utför tjänsten behövs endast 50% tjocklek mot "normal" isolering. Alltså 10cm av skummet mot 20cm av typ stenull eller liknande.
 
Ok har du någon aning om priset för polyerutan isolering . Kollade på energiberäkning.se vad 17cm polyerutan skulle ge för u-värde 0.135 vilket är väldigt lågt för en sommarstuga :)
 
Ja, 17 lär vara överkurs. Försökt läsa mig till det, minst 500kr/m2 tror jag så rätt mycket dyrare men går ju tokfort och blir även helt tätt.
 
Ok 500kr m2 helt ok för ett hus känns lite överkurs på en stuga 45 mm glasull 37kr m2 . Och jag slipper köra iväg och plocka ut stenullen som ligger där . Har inte något krav på utrymme då det blir 355cm upp till nocken istället för 360cm så det har nog ingen betydelse
 
Kokarn skrev:
Takstolarna har innermått på 429cm snözon 3 de är tillverkade efter den snölasten så de är inga problem
:)
Jag gillar modellen eftersom den skulle passa när jag ska börja renovera i stugan. Var har du beställt dem ifrån?
 
Jag hitta modellen på internet och mailade en lokal firma som skicka iväg bilden till det företag som de anlitar för konstruktion/belastnings beräkningar av deras takstolar. Så du kan kopiera mina bilder och ta kontakt med en takstolstillverkare så fixar de stolarna till dig
 
Har ritningen på mail oxå kan skicka den till dig om du behöver
 
Efter lite sökande så hittade jag samma ritning (tror jag). Tack för tipset!
 
Rivet gammalt tak med öppen takstom och träkonstruktion synlig, omgivet av gröna träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dax för uppdatering håller på att riva gamla taket
 
Renovering av tak, nedmonterade takstolar och en bygghjälm på ett gammalt hus med skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var som vanilgt 1 miljon spik i varje takstol som var rostiga så det var till att ta i ordenligt och jobba med lilla släggan för att få isär takstolarna . Ska spara underliggaren så att jag har något att gå på när jag sätter upp de nya takstolarna
 
Renoverad stuga utan tak, visande ny fasad och fönster mot skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stugan ser genast trevligare ut då det fula taket är borta
 
En paviljong under uppbyggnad med en blå presenning över taket, och rivningsvirke i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har täckt taket med en stor presenning håller på att sätta upp en paviljong det är ramen ni ser och dra spik från rivningsvirket ska använda det för ställning medan jag renoverar
 
Byggarbetsplats med ett hus under konstruktion omgivet av ställningar och trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.