Ngn som vet vad kostnaderna är för huset som i årets tv serie?
Vad är tv budget o vad får ägarna stå för?
 
Ja, TV4 lär inte bekosta så mycket,
det är sponsorer bl.a Gysinge Byggnadsvård
 
  • Gilla
LillaHon
  • Laddar…
..o resten bekostar ägarens försäkringsbolag....;)
 
  • Gilla
fbg
  • Laddar…
Remme, kan du utveckla?
 
Krilleman
Remne skrev:
enligt tabloiderna så är ju Ernst & Co inte särskilt "noga" ...bara det ser bra ut i tv...

[länk]

[länk]
Vem vill betala för "plus" hos AB?

Får man "plus" skvaller då?

För AB har inte varit en nyhetstidning på många år...
 
krilleman_215 skrev:
Vem vill betala för "plus" hos AB?
Kan ju bara tala för mig själv, jag har plus för att följa SHL under vintertid samt att läsa olika artiklar tex resebilagor och olika tester av allt från bildäck till mobiler

krilleman_215 skrev:
Får man "plus" skvaller då?
vad vill du så gärna veta??


krilleman_215 skrev:
För AB har inte varit en nyhetstidning på många år...
finns det sådana tidningar? ;)
 
Ernst sommarprogram är ju bara till för att TV4 ska tjäna en slant på reklaminslagen och i övrigt ses som ett underhållningsprogram och inte något seriöst "så här bygger man"-program. Självklart struntar TV4 i om huset har fyra väggar, bara det blir bra TV. Att som Aftonblaskan kalla det för fusk är bara larvigt eftersom "bygget" är en kuliss som i vilket tv-program som helst.
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Remne skrev:
finns det sådana tidningar? ;)
http://poit.bolagsverket.se/ Fast den är ingen papperstidning längre utan en "webtidning", så du har nog rätt.
 
Och ni som kan läsa artiklarna, vad hände sedan?
 
Ernst har bara snickare där, dvs han drar ingen el eller några rör. Igår byggde han ett badrum men det fungerar alltså inte.
Carl-jan fick besök av Ernst för några år sedan och uppskattar att det kostar 1,5miljon att färdigställa huset som Enrst renoverade åt honom. Han har väl varken el, vatten eller avlopp. Detta står att läsa på Expressens hemsida.

För övrigt är det tragiskt hur han förstörde det gamla huset i årets upplaga av sommar med ernst. Det hade gamla detaljer kvar och Ernst tror att byggnadsvård handlar om att kladda ned hela huset i vit linoljefärg.
 
oliva skrev:
Ernst har bara snickare där, dvs han drar ingen el eller några rör. Igår byggde han ett badrum men det fungerar alltså inte.
Carl-jan fick besök av Ernst för några år sedan och uppskattar att det kostar 1,5miljon att färdigställa huset som Enrst renoverade åt honom. Han har väl varken el, vatten eller avlopp. Detta står att läsa på Expressens hemsida.

För övrigt är det tragiskt hur han förstörde det gamla huset i årets upplaga av sommar med ernst. Det hade gamla detaljer kvar och Ernst tror att byggnadsvård handlar om att kladda ned hela huset i vit linoljefärg.
Håller helt med dig förutom att han inte ens använde linoljefärg utan vanlig vit färg från Beckers som också sponsrade programmet.

Dessutom tror jag att detta årets badrum fungerade för det fanns i alla fall rör som kom ut ur väggarna för vatten och avlopp. Likadant med köket i år där man faktiskt sett honom använda kranen.

Det är otroligt synd att han förstörde allt original och inte tog till vara husets fantastiska utgångsläge.
 
ernst.jpg

Näe ernst är inget vidare på nåt tycker jag.
 
I
jojjeblom skrev:
[bild]

Näe ernst är inget vidare på nåt tycker jag.
Den bilden hade jag kunnat vara utan.
Är sååå trött på människan trots att jag bara tittar när jag blir tvingad, gumman galer , kom och titta så fint han gör. Jag föreslog att jag skulle apa efter valda delar, vitmålat hönsnät, järnskrot med blommor i toppen, såga sönder köksstolarna, jag varken kan eller vill minnas mer skräp, men gumman blev förskräck i alla fall, inte vill vi ha sånt här hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.