Vilket äventyr :)
 
Bob_the_builder
Väntar med spänning på akt 2: Fru R upptäcker att trycknumret är fel.
 
  • Gilla
MagicFingers och 3 till
  • Laddar…
Det får vi hoppas att fru R redan är inställd på eftersom det inte fanns något att välja på........:)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Akt 2 borde vara upphämtning /leverans med mycket känslor. :)
 
Vilken cliffhanger! Nu är spänningen stor. Är paketet på väg? Kommer budbilsföraren bara stanna till eller lämna in paketet på ett utlämningsställe? Kommer det åka runt mellan olika distributionscentraler? Och hur många gånger?

Kan man få kolliid så att man slipper ha ångest i nödan?
 
  • Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
-RB- skrev:
Vilken cliffhanger! Nu är spänningen stor. Är paketet på väg? Kommer budbilsföraren bara stanna till eller lämna in paketet på ett utlämningsställe? Kommer det åka runt mellan olika distributionscentraler? Och hur många gånger?

Kan man få kolliid så att man slipper ha ångest i nödan?
Precis! tänk om chauffören lämnar det ute i regnet! Såg inte skymten av vakumförpackning eller kattsandspåsar. En plastpåsesvets bör finnas i varje hem.
 
Uppföljning i tråden om Postnord? ;)
 
  • Gilla
MTO och 4 till
  • Laddar…
Då kan jag dra en sann historia angående bud. Skulle hösten 2014 få höftproteser på båda benen samtidigt. När jag vaknande upp fick jag besked att det inte hade gått så bra. Den andra protesen hade inte kommit med "bud" på morgonen. De pumpade i mig mer morfin men sedan kunde de inte vänta längre utan avbröt operationen. Så jag fick ligga på iva för bevakning för jag var hög som ett hus av all morfin.

De har nu ändrat på rutinen så att varorna ska vara på plats innan operation. Så lycka till med transporten för värre saker kan försvinna.
 
  • Gilla
Broken arrow och 2 till
  • Laddar…
MatiasS ifarten igen...:)
 
L
MathiasS skrev:
Med livet som insats gav jag mig i väg söder ut. Den obligatoriska leverpastejmackan som alltid måste med på långfärder han jag tyvärr inte ta kort på innan jag åt upp den.

Någon minut senare passeras Sveriges bästa grill, ett givet pitstop någon gång i veckan...:

HamburgarPrinsen i Fruängen.

Färden gick söderut. Ungefär här lämnar man civilisationen....

Bäst att låsa dörrarna.

Med lite tur kom jag fram helskinnad och i ett stycke.

Svårast av allt var dock att hitta en passande kartong. Jag måste helt klart ha konsumerat för lite verktyg och prylar den senaste tiden. Inte en användbar kartong i sikte på flera dagar. Till slut löste det sig dock, delvis mha 18 meter gaffatejp och mcgyver-förstärkta hörn på paketet.

[bild]
Klockrent med sinnesnärvaro att ta bilder hela resan igenom :)
Ser fram emot slutet på sagan!!
 
Redigerat:
Vilket drama, nu kan man ju knappt jobba utan funderar på allt som kan hända längs vägen. Synd att inte tapetrullen också kunde rapportera här.

/Mikael S
 
Rullen lever iallafall. Efter en omtumlande resa lämnades den ut på Ica idag :)
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Rullen lever iallafall. Efter en omtumlande resa lämnades den ut på Ica idag :)
Bildbevis tack! Vi är alldeles för känslomässigt engagerade i det här för att låta dig slippa undan med mindre. ;)
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Här kommer det.
Samma batch-nummer till och med :)

Två rullar med blommigt tapetmönster lutade mot vägg vid en blå Ikea-kasse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Frugan blev så glad när jag kom hem med paketet.

Kvinna med lila hår håller upp ett långt paket, ser lycklig ut i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite för glad kanske, jag känner mig utbytt :/

Paket placerat mellan kuddar i en säng, likt en person som sover.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här får jag sova framöver :/

Hörnsoffa med utplacerad kudde och filt i vardagsrummet som skämtsamt föreställer en sovplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack så mycket Mathias...... :confused:
 
  • Gilla
Anna_H och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.