PeterJeffrey skrev:
ahaa - får kolla där då! (y) skiljer det mycket i kvalitet och "glapphet" mellan Ironside/bahco?
:
Jag har 2st Bahco och 1 Ironside av den modellen.
Båda bahcoskaften har gått sönder av lätt användning medans Ironsideskaftet funkar perfekt trots hyfsat brutal användning.
Glappheten är lika på dom.
 
pyro skrev:
Jag har ett sånt här:
[länk]
Kvaliteten är väl inte super, men den gör jobbet i de där situationerna när man inte får plats. Skulle säga att den är värd sitt pris. (Men ska man beställa bara den blir det kanske lite väl dyrt med frakten :) )
Kastade in en likadan i min senaste order från Ax och precis som du säger den gör sitt jobb.

Däremot tycker även jag att länk Nr.2 till Elfa verkade lovande.
 
Thomas59 skrev:
Elfas spärrskaft (2:a länken) för 60 kr måste väl anses som relativt billig.
jag måste erkänna att jag missat just andra länken - men som ni säger så ser den ju precis likadan ut! det är t.o.m så att US patentnumret stämmer sånär som på någon siffra! får vi se vad det blir tillslut då! den såg onekligen bra ut iaf!
det är bara den dära tomtemora då :thumbdown:
 
TengTools har en riktigt liten variant:

URL]
 
ullberg
Jag har den från Teng Tools på bilden ovan. Spärrskaftet känns helt ok, dock av typen "klick" snarare är som moderna steglösa spärrskaft.

Det stora problemet med den satsen är att de flesta bitsen sitter stenhårt fast i hållaren, man behöver ibland polygrip för att få loss dem.

Nu är min sats mer än 5 år gammal (men ändå min enda sats som är helt komplett, just för att jag aldrig får loss bitsen), så produkten kanske har utvecklats, eller så var min ett måndagsex.
 
PeterJeffrey skrev:
jag måste erkänna att jag missat just andra länken - men som ni säger så ser den ju precis likadan ut! det är t.o.m så att US patentnumret stämmer sånär som på någon siffra! får vi se vad det blir tillslut då! den såg onekligen bra ut iaf!
det är bara den dära tomtemora då :thumbdown:
Observera att Elfas spärrskaft inte tar vanliga bits, man måste ha speciella bits med en "vårta" på sidan, annars trillar de ur.
 
Jag har denna som fungerar mycket bra.
kongsberg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ullberg skrev:
Jag har den från Teng Tools på bilden ovan. Spärrskaftet känns helt ok, dock av typen "klick" snarare är som moderna steglösa spärrskaft.

Det stora problemet med den satsen är att de flesta bitsen sitter stenhårt fast i hållaren, man behöver ibland polygrip för att få loss dem.

Nu är min sats mer än 5 år gammal (men ändå min enda sats som är helt komplett, just för att jag aldrig får loss bitsen), så produkten kanske har utvecklats, eller så var min ett måndagsex.

Jag upplevde samma sak, men sen tipsade en polare mig om att man kan trycka till "bitset" med tummen i hålet som är på baksidan och då fick man ut den lättare.
 
Borde du inte fått den för 440 med deras 12% prisgaranti?
 
Haha givetvis, du har rätt. :)
 
Realdoolar skrev:
Köpte denna satsen idag: [länk]
Tack, den har jag missat på CO men såg att även Swedol har den på kampanj för 499:- tom 20 mars. Jag har dock närmare till CO om de nu skulle ha den hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.