TCM skrev:
Skriv ut den här pdf:n och följ den nästa gång någon jobbig j***l ringer upp

[länk]


[länk]

Det verkar som iaf vissa försäljare är vana vid det där och svarar blixtsnabbt på frågorna så att man inte riktigt hänger med själv ens :)
 
Som fattig student så extraknäckte jag som telefonförsäljare, efter det så är det inga problem att själv tackla de försäljare som man inte orkar prata med.

Numera så tycker vår lille två-åring att det är jättekul att svara i telefon - de försäljare som har tålamod att prata med honom om dinosaurier och bilar i några minuter brukar jag lyssna på vad de har att sä(l)ja..
 
Jag får väl erkänna att jag har en ganska elak metod mot riktigt jobbiga nasare som inte ger sig. Be dem ringa några minuter senare och sätt sedan modemet/faxen på autosvar och maxvolym
 
mats_o skrev:
Jag får väl erkänna att jag har en ganska elak metod mot riktigt jobbiga nasare som inte ger sig. Be dem ringa några minuter senare och sätt sedan modemet/faxen på autosvar och maxvolym
;D ;D ;D ;D
 
Varför ödsla tid på att bemöta deras frågor? Jag slänger bara på luren när Bredbandsbolaget ringer för tioende gången och frågar om jag är intresserad av IP telefoni.
 
Det är första åtgärden men när samma idiot ringer för femte gången på en kväll du tar mitt tålamod slut ,,,
 
Varför tjafsa eller slänga på luren? Jag brukar säga åt försäljarna att de skall markera i sitt centrala register att de under inga omständigheter får ringa mig igen. Det fungerar.
 
I vissa fall ja, hyresgästföreningens centrala jurist fick en kopia på polisanmälningen om trakaseri innan de gav sig. Jag vill inte vara med jag har ett eget hus.....
 
Tomtebo skrev:
Varför tjafsa eller slänga på luren? Jag brukar säga åt försäljarna att de skall markera i sitt centrala register att de under inga omständigheter får ringa mig igen. Det fungerar.
Funkar inte hos BBB. Framförde det vi de första tre samtalen men de fortsätter ändå. >:(
 
Då blir du lite elakare nästa gång och tar namnet på den person som ringer upp och kräver att få tala med ansvarig chef. Klargör för denna person som du naturligtvis också tar namnet på och noterar dag och tid att du betraktar deras samtal som trakaseri och att du kommer att polisanmäla dem om de fortsätter. Det bet för mig tillslut
 
Finns en smart presentatör här, som kopplas till en PC, men även jobbar fristående. (sparar 100 nummer)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.