Bob_the_builder skrev:
👍


Jag vågar påstå att det är en nödåtgärd när man HAR tillskjutande fukt, oftast i källare (med dålig dränering och isolering under/runt plattan.
Ok, men alltså inget man bör tänka på vid nybygge då dränering, isolering etc är erforderligt utförda enligt dagens teknik?
 
  • Gilla
Bullens Pilsnerkorv123
  • Laddar…
Bob_the_builder
Voh skrev:
Ok, men alltså inget man bör tänka på vid nybygge då dränering, isolering etc är erforderligt utförda enligt dagens teknik?
Nej.
 
Bob_the_builder skrev:
Nej.
Tack
 
Med ålderns rätt letade jag idag vid lunchtid upp Christer Harryssons telefonnummer.
Vi tillhör ju samma generation, han och jag, och talar ungefär samma språk.
Och vi har båda blivit Hallänningar på gamla dar :)

Vi fick ett (i alla fall i mitt tycke) mycket trevligt samtal om husbyggnadsteknik.
Christer gav lite länktips, och gav sitt tillstånd till att scanna in och lägga upp lite sidor från hans bok Husdoktorn går ronden.

Christer verkade vara mer angelägen att hans forskningsresultat får en bred spridning bland husbyggare än att skydda sin copyright.

Återkommer med mer material i morgon!
 
KnockOnWood skrev:
Med ålderns rätt letade jag idag vid lunchtid upp Christer Harryssons telefonnummer.
Vi tillhör ju samma generation, han och jag, och talar ungefär samma språk.
Och vi har båda blivit Hallänningar på gamla dar :)

Vi fick ett (i alla fall i mitt tycke) mycket trevligt samtal om husbyggnadsteknik.
Christer gav lite länktips, och gav sitt tillstånd till att scanna in och lägga upp lite sidor från hans bok Husdoktorn går ronden.

Christer verkade vara mer angelägen att hans forskningsresultat får en bred spridning bland husbyggare än att skydda sin copyright.

Återkommer med mer material i morgon!
Trevligt inlägg.
Bra jobbat.
Kanon!

Ser fram emot materialet!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.