Detta är inte snyggt. Skulle gärna satt en skiva som avslut men problemet syns på ena bilden: diskbänken slutar samtidigt/innan diskmaskinen, och den går såklart inte går att flytta längre åt vänster (skåp). Några idéer?
 
  • Vit diskmaskin öppen under arbetsbänk, i ett kök med ljusa klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit kökslucka i närbild med handtag, synlig kant och del av golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Totte_S
Nä där har någon planerat lite tokigt. Om du inte vill sätta en täcksida mot diskmaskinen, som du skulle kunna köra medtex dubbelhäftande tape eller sättlim, så kan du beställa en plåt hos en plåtslagare så blir ytan mer enhetlig. En liten bock i överkant som går in mellan diskbänken och dislmaskinen. Rostfritt eller vitt hade jag funderat på.
 
  • Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
A
inte jättesmart att sätta diskmaskinen på ändan av bänken utan att skivan får stöd från något annat an diskmaskinen!

Alla köksplanerare vet att man avslutar med täcksida
 
electroluxaren skrev:
inte jättesmart att sätta diskmaskinen på ändan av bänken utan att skivan får stöd från något annat an diskmaskinen!

Alla köksplanerare vet att man avslutar med täcksida
Absolut. Det var så när jag flyttade in. Tyvärr är det som det är och jag försöker hitta en vettig lösning för det, för det går inte att ändra placeringen.
Det är också en bräda bak mot väggen som till viss del håller diskbänken uppe.
 
A
K kedjehus1973 skrev:
Absolut. Det var så när jag flyttade in. Tyvärr är det som det är och jag försöker hitta en vettig lösning för det, för det går inte att ändra placeringen.
Det är också en bräda bak mot väggen som till viss del håller diskbänken uppe.
du måste få till stöd i framkant och inte med diskmaskinen
 
electroluxaren skrev:
du måste få till stöd i framkant och inte med diskmaskinen
Och hur gör jag det?
 
A
K kedjehus1973 skrev:
Och hur gör jag det?
stolpe som fästs i taket? eller slänga ut diskmaskinen?
kanske byta den till en smalare?
 
electroluxaren skrev:
stolpe som fästs i taket? eller slänga ut diskmaskinen?
kanske byta den till en smalare?
Tack för seriösa svar 😒 Du råkar inte ha något svar på min originalfråga?
 
K kedjehus1973 skrev:
Och hur gör jag det?
Vad har du till vänster om diskmaskinen? Ett underskåp? Kapa det på bredden med ett par cm isåfall, flytta diskmaskinen till vänster och du får plats med täcksida och stöd för diskbänken till höger.
 
Hur ser övriga köket ut?
 
Keiller Keiller skrev:
Vad har du till vänster om diskmaskinen? Ett underskåp? Kapa det på bredden med ett par cm isåfall, flytta diskmaskinen till vänster och du får plats med täcksida och stöd för diskbänken till höger.
Tyvärr
 
  • Köksskåp öppet, diskmaskinkontrollpanel synlig, diskbänk ovanför, uppnosig krok låser skåpet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
K kedjehus1973 skrev:
Tack för seriösa svar 😒 Du råkar inte ha något svar på min originalfråga?
det kommer att se skit ut och bli skit vad du än gör för att någon saknat grundläggande tankeförmåga i ett tidigare stadie

du har fått fyra förslag som du förkastat och inget är oseriöst!
det femte du får innebär en täckskiva med vinkeljärn som fästs mellan diskmaskin och bänk. men den kommer å andra sidan täcka en del av dörrlisten.

det här inget som målaren fixar!

skit in - skit ut.
 
O Odi et Amo skrev:
Hur ser övriga köket ut?
 
  • Vit kök interiör med diskbänk, diskmaskin, kakelvägg och köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bygg om köket för att passa med din diskmaskin (dyrt) eller leta upp en smalare diskmaskin (lite billigare) och få plats med täckskiva.
 
electroluxaren skrev:
det kommer att se skit ut och bli skit vad du än gör för att någon saknat grundläggande tankeförmåga i ett tidigare stadie

du har fått fyra förslag som du förkastat och inget är oseriöst!
det femte du får innebär en täckskiva med vinkeljärn som fästs mellan diskmaskin och bänk. men den kommer å andra sidan täcka en del av dörrlisten.

det här inget som målaren fixar!

skit in - skit ut.
Jag tolkade inte stolpe i taket, slänga eller byta ut den som seriöst, men ok... Det är i alla fall inte aktuellt. Den fungerar och har så gjort under lång tid utan problem, trots placering, så att köpa en ny för ett antal tusen gör jag inte.

Men om det enligt dig under inga möjligheter går att förbättra detta så tackar jag för det svaret. Då vet jag. Någon annan kanske har andra idéer, vilket var vad jag var ute efter.

En skiva som går över dörrlisten har jag också tänkt på. Nej det kommer inte att se bra ut men det gör det inte nu heller som sagt. Dessutom samlas damm bakom maskinen nu så det är också något att tänka in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.