Ta bort uttaget och sätt dit ett större utanpåliggande uttag som täcker hålet. Man behöver hursomhelst alltid mer eluttag i köket. Kanske en ram med 3 x 2 uttag kan vara lämpligt?
 
Bra ide, nu behöver jag kanske inte fler just på den väggen. Finns det större täckramar som passar mitt nuvarande uttag? Jag har inte riktigt förstått hur påbyggnadsringen fungerar, skivan är 8mm, köpte ett 2-pack 4mm ringar som då bygger ut 8mm, men det blir väl lite långt ut, i och med att själva dosan sitter infällt i väggen?

Sent from my U20i using Byggahus
 
Uttaget behöver väl inte ligga inne i dosan?
Det jag hade tänkt mig var något i denna stil, helt utanpåliggande utanpå skivan.
1841494-2.jpg
Är du säker på att du inte behöver fler uttag? Man behöver alltid fler uttag. Jag har 3 x3 uttag vid diskbänken/arbetsbänken och två av de tregrupperna är alltid fyllda av permanent inkopplade maskiner.
 
Det du letar efter och det som prototypen skrev om är Eljo Robust.

http://www.smartahus.se/site/userfiles/shop/3045/3/57825.jpg

Snyggt? Inte speciellt. Men inte fulare än andra alternativ förutom att göra det rätt från början med ny panelskiva.
 
Tack för tipsen, nu kan jag välja, antingen fler uttag eller bara större ram :) Nog sant att några uttag till inte skulle skada :)

Sent from my U20i using Byggahus
 
Fick ju tips om några ringar för att sätta kåpan utanpå panelskivan, men dessa är ju bara plast. Hur får man ström till det man kopplar in när panelskivan är 8 mm? Lite väl lång avstånd när själva dosan är inbyggd i väggen..

Sent from my U20i using Byggahus
 
Förhöjningsringar till själva dosan.
Du flyttar alltså ut hela uttaget.
 
Jaha,då är jag med, då behöver man kanske oftast extra kabel eller brukar det gå att flytta ut uttaget en bit?

Sent from my U20i using Byggahus
 
Nån decimeter kabel brukar det oftast vara i alla fall, eller "en näve" som är lämpligt mått när de ska klippas av vid installationen. :)
 
OK jag kollar ikväll om det är enkelt att fixa :)
 
error
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.