Gött med den storleken, sömmen om den inte spelar så stor roll kan du borra cc20-25cm mellan hålen så får du ändå ett bra avslut, sen i det du skall spräcka bort kan du köra 20x30cm o luta hålen bra (y)
 
K Krypstocken skrev:
Tack

Mina väggar står också på berg( syns lite dåligt) förutom där det är sprängt för indragning av va på 60talet.
Jag kör på din metod, centrum ut till kanten men borrar alla hålen samtidigt tror jag
Du kan borra nära väggen, men om du vill undvika att det spricker upp under den, måste stenen kunna "spränga ut" åt håll där det inte finns spänning. Gör därför som @Robbanj82 skriver - börja utifrån och ta bort allt så att närmast väggen är kvar sist. Sedan kan du borra tätt och låta det sprängas ut, då borde du kunna få en fin kant med bra kontroll.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Några bilder för att ge lite perspektiv, endast området omedelbart innanför dörren har ståhöjd( från en sprängning när de drog in vatten och avlopp)

Källare med ojämnt berggolv och verktyg efter sprängningsarbete för vatten och avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn berggrund i ett källarutrymme med sten och grus, verktyg, kablar och en blå presenning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En uppgrävd källargolv med sten och grus, nära en dörr med ståhöjd, bredvid en borrningsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsprängt golvområde med sten och grus, hink och spade nära dörr med plastöverdrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Område med ståhöjd innanför dörr med sprängda berg och rör på betongfundament, skyddad med plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Myrmarken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.